Podjęcie decyzji o założeniu sklepu e-commerce wiąże się z wieloma konsekwencjami. O ile orientujesz się w temacie marketingu, wiesz, że najlepszym sposobem na szybki zysk z tego kanału sprzedaży będzie reklama w Internecie. Jednak na wstępie oferowanych jest dwóch gigantów do wyboru: Google Ads oraz Facebook Ads. Czy są między nimi jakiekolwiek różnice? Odpowiadamy w poniższym artykule.

reklamy na facebooku
fot. pixabay.com

Podobne założenia, inne cele

Jak wiadomo, pierwowzorem reklam w Internecie był Google. Facebook powstał nieco później, poniekąd biorąc przykład z popularnej wyszukiwarki. Obie firmy konkurują ze sobą, jednak założenie korzystania z ich usług jest wspólne: reklama. Użytkownik, który zdecyduje się na konkretną platformę reklamową, zakłada kampanię i obserwuje jej działania. Natomiast różnicą są m.in. cele, które są wyznaczane przez oba kanały.

Podobieństwa

Dostosowanie grupy odbiorców

To jednocześnie łączy i dzieli Facebook’a i Google. Elementem wspólnym jest sama możliwość wybrania konkretnego targetu. Żaden z omawianych kanałów nie ogranicza nas do wyświetlania danej reklamy na cały świat – mamy szeroki wachlarz możliwości, jeśli chodzi o wybór tego, do kogo chcemy kierować treści o naszej firmie. Pojawia się przede wszystkim wiek odbiorcy, który można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeby, a także konkretne lokalizacje lub odległość w promieniu.

Partnerska sieć reklamowa

Cecha wspólna dla obu kanałów, czyli brak ograniczenia do wyświetlania się wyłącznie na Facebook’u czy Google, ale możliwość kierowania reklam także na partnerskie witryny, np. Onet.pl czy Gmail. W przypadku social media, partnerem jest Messenger, Instagram oraz Audience Network. To ciekawa opcja warta wykorzystania w obu przypadkach – poszerza nasze możliwości oraz potencjalny zasięg. Co ważne, nie zawsze będzie tak, że wszyscy partnerzy będą dla nas idealnym rozwiązaniem – warto testować różne opcje, by wiedzieć, z których zrezygnować, a na które kłaść większy nacisk.

Możliwość tworzenia remarketingu

Wystarczy wgrać kod śledzący na Twojej witrynie (w przypadku Facebook Ads: pixel, Google Ads: Google Analytics). Kod ten działa na zasadzie ciasteczka, które zostaje u każdego z użytkowników, którzy choć raz weszli w interakcję z Twoją reklamą. W zależności od ustawień, które wybierzesz, możesz pokazywać swoje produkty osobom, które wrzuciły rzecz do koszyka, ale jej nie zakupiły, a możesz także sprzedawać przedmioty pasujące do kupionych wcześniej!

reklamowanie w google
fot. pixabay.com

Różnice

Sposób targetowania reklam

Tym, co różni w tej kwestii oba kanały, jest sposób targetowania. Facebook Ads pozwala na o wiele większe możliwości, jeśli chodzi o zainteresowania użytkowników korzystających z portalu. Algorytmy Facebook’a są w stanie wychwycić możliwości, o których niektórzy z nas nawet by nie pomyśleli! Przykładowo: jeśli ktoś polubił stronę związaną z obrazkami ze zwierzętami, a Ty akurat prowadzisz zoologiczny sklep internetowy, najprawdopodobniej ta osoba zobaczy Twoją reklamę. Google Ads natomiast działa poprzez wywoływanie produktów czy reklam. Wpisujesz dane słowo kluczowe i dopiero wtedy widzisz płatne promocje, co jest ściśle związane z intencją użytkownika

Kreacja reklamy

To jedna z głównych różnic pomiędzy Google a Facebook Ads. O ile Google zakłada, że nie powinniśmy używać emotikon, o tyle Facebook je uwielbia! W social mediach nie musimy ograniczać się do katalogu produktów, który będzie wyświetlał zawartość naszego sklepu w kafelkach zwanych karuzelą. Możemy także stworzyć kolekcję, czyli szablon, który w oryginalny sposób prezentuje sklep za pomocą np. filmu.

Rozliczenie z firmą

Google Ads rozlicza się z użytkownikami za każde kliknięcie w reklamę – jest to model tzw. CPC. Oznacza to, że nie płacisz absolutnie nic za wyświetlenia – opłaty zaczynają się w momencie interakcji. W przeciwieństwie do Facebook’a, który jako główny model rozliczeniowy obiera płatność za każde wyświetlenie. Warto mieć to na uwadze podczas wybierania konkretnego kanału do reklamowania. Co więcej, po jakimś czasie Facebook oferuje możliwość zmiany modelu rozliczeniowego, jednak dla każdego początkującego konta na start oferowany jest opisany powyżej.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here