Na pewno wiesz już, jakie korzyści płyną z posiadania własnego bloga firmowego. Jednak czy wiesz, jak go prowadzić, by jak najlepiej wykorzystać jego potencjał? Choć tak jak we wszystkim, tak i tutaj nie ma jednej, spójnej reguły, to jednak istnieje kilka kroków, dzięki którym zdecydowanie łatwiej będzie Ci zrozumieć logikę funkcjonowania bloga. Poniżej zebraliśmy najważniejsze zasady!

Blog firmowy – co to jest?

Aby móc go prowadzić, najpierw trzeba wiedzieć, co to w ogóle jest. A są to przede wszystkim artykuły, które zbierasz na stronie swojego biznesu, nawiązujące w sposób pośredni lub bezpośredni do tego, czym zajmuje się marka. Twoim odbiorcą zazwyczaj będzie potencjalny klient lub B2B (partner biznesowy).

jak prowadzić blog firmowy
fot. pixabay.com

Po co prowadzić blog?

Istnieje kilka najważniejszych powodów, dla których prowadzenie bloga firmowego jest istotne i zazwyczaj przekłada się na sukces marki. Należą do nich:

  • pozycjonowanie strony – teksty często pisane są zgodnie z SEO, przez co wyszukiwarka Google wyświetla naszą stronę wyżej w rankingu;
  • promocja firmy – przedstawianie swoich usług lub produktów w nieco szerszy i ciekawszy sposób niż w podstronach katalogowych;
  • budowanie relacji – blog firmowy ma pod tym kątem działanie zbliżone do fanpage’a na Facebook’u – tworzysz, odbiorcy komentują, wchodzisz w dyskusję;
  • budowanie pozycji eksperta – zamieszczając treści związane z branżą Twojej marki, stajesz się specjalistą, któremu odbiorcy zaczynają ufać i dzięki temu korzystają z usług.
co to blog firmowy
fot. pixabay.com

Jak w poprawny sposób prowadzić blog firmowy?

Tak jak wspomnieliśmy, nie ma jedynej prawidłowej szkoły w prowadzeniu bloga – są różne podejścia, dzięki czemu z pewnością mamy szansę wyróżnić się oryginalnością na tle konkurencji. Są jednak pewne zasady, których warto się trzymać, by do życia odbiorców wnosić pewną wartość dodaną.

Regularność

Warto pamiętać o tym, by artykuły na blogu pojawiały się regularnie. Nie tylko zadbasz o świeży content strony, dzięki czemu algorytm wyszukiwarki z pewnością wyświetli stronę na wyższych pozycjach w rankingu, ale też pokażesz swoim odbiorcom, że o nich pamiętasz. Przyzwyczaisz ich do pewnych reguł, np. do tego, że Twoje wpisy pojawiają się co poniedziałek, dzięki czemu będą oczekiwać artykułów.

Wysoka jakość

To nadrzędna zasada przy prowadzeniu jakiejkolwiek działalności związanej ze słowem pisanym na swojej witrynie internetowej. Twój blog firmowy ma pozwolić Ci na to, by na tle konkurencji wypaść o wiele lepiej – dlatego zadbaj o to, by wpisy były merytoryczne, obszerne i ciekawe. Warto także co jakiś czas odświeżać sobie teksty, które już istnieją na stronie po to, by je zmodyfikować i zaktualizować.

Znajdź swój styl

Zadbaj o to, by wpisy były ciekawe, ale też by kojarzyły się z Twoją firmą. Warto zwracać uwagę na elementy takie jak np. infografiki lub rodzaj zdjęć wykorzystywanych podczas publikacji artykułów. Utrzymuj to w jednym nurcie, dzięki czemu stworzysz własny, niepowtarzalny styl. Inspiruj się innymi blogami, ale absolutnie nie kopiuj całości!

Niech Twoje teksty będą interesujące

Przede wszystkim dla Ciebie. Jeśli będziesz pisać na tematy, które właściwie w ogóle do Ciebie nie przemawiają, ale po prostu chcesz wypozycjonować stronę, to użytkownicy od razu to wyczują. Najlepiej jest, gdy piszesz z głowy – korzystasz nie tylko z zainteresowania tematem, ale też wiedzy, jaką posiadasz. W ten sposób teksty będą autentyczne! Czasami jednak trudno jest zebrać słowa tak, by wszystko było idealnie – wówczas najlepiej będzie rozejrzeć się za copywriterem, który ma doświadczenie w pisaniu tekstów w Twojej branży.

Grafiki

Era czytania suchego tekstu bez ilustracji już dawno minęła. Teraz grafiki są w cenie – dzięki nimi nie tylko zilustrujesz to, o czym piszesz, ale też przyciągniesz uwagę użytkowników na dłużej. W końcu większość z nas jest wzrokowcami! Dobrym pomysłem może być także tworzenie własnych infografik lub fotografii. Jeśli jednak nie czujesz się ekspertem w temacie, zawsze można grafiki zakupić lub korzystać z bezpłatnych banków zdjęć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here