Z pewnością wiesz już, jak tworzyć reklamy na panelu Facebook Ads i co jest istotne, by były skuteczne. Poradników na ten temat jest naprawdę dużo – algorytmy wciąż się zmieniają, tak samo jak zasady, a to wpływa na aktualność raz przedstawionych metod. Najczęstszym pytaniem jest jednak to, jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, mając niski budżet. Poniżej znajdziesz odpowiedź!

Co to znaczy “mały budżet”?

Generalnie na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. “Mały budżet” może oznaczać co innego w przypadku ogromnej korporacji, a co innego, gdy reklamować ma się skromny, prywatny biznes. Tworząc kampanie reklamowe, zazwyczaj budżet ruchomy dzieli się na ilość dni całego miesiąca kalendarzowego, by w ten sposób otrzymać wydatki dzienne. Załóżmy zatem, że prowadzisz salon, w którym oferujesz usługi medycyny estetycznej. Powiększanie ust, wolumetria twarzy, wybielanie zębów – te wszystkie zabiegi są zazwyczaj dość kosztowne. Chcesz przeznaczyć na reklamę biznesu 500 zł na miesiąc, co daje ok. 16 zł z groszami na wyświetlanie reklam w ciągu dnia. W tym miejscu należy zastanowić się, jaka jest szansa, że za 16 zł zdołamy znaleźć odpowiednią ilość klientów, którzy zapełnią nasz grafik na kolejne tygodnie. Prawdopodobnie niewielka. Jednak jest to sposób, w jaki powinno się rozpatrywać możliwości reklamowe firmy. Przykładowo dla sklepu e-commerce działającego w dropshippingu z ilością ponad 6 tysięcy produktów na stronie nawet 1500 zł może być małym budżetem! Jest to zatem pojęcie względne, jednak warto przyjąć, że “małym budżetem” nazwiemy przedział między 500 a 1500 zł.

mały budżet facebook ads
fot. pixabay.com

Zadbaj o to, by odbiorcy do Ciebie wracali

Znając charakterystykę reklam Facebook Ads, można śmiało powiedzieć, że to remarketing jest najefektywniejszą kampanią na tym kanale. Przede wszystkim dlatego, że dopina wszelkie sprzedaże, do których nie dochodzi przy pozostałych interakcjach z firmą – dzięki niemu właśnie użytkownicy podejmują decyzję zakupową. Jeśli przez Twoją witrynę internetową miesięcznie przewija się kilka tysięcy osób, zdecydowanie warto postawić na opcję ich śledzenia, jeśli dysponujesz niskim budżetem reklamowym. Zanim jednak stworzysz kampanię remarketingową, musisz przede wszystkim wdrożyć piksel Facebook’a na swojej stronie. To niezbędne w celu prawidłowego optymalizowania działań marketingowych – piksel, czyli fragment kodu JavaScript, zbiera dane, na których możesz opierać wszelkie wnioski związane z reklamowaniem.

tania reklama facebook ads
fot. pixabay.com

Najciemniej pod latarnią

Każdy, kto choć raz odbył szkolenie z Facebook Ads, chciałby wszystkie usłyszane rewelacje jak najszybciej wdrożyć na swoim koncie reklamowym, by przetestować swoje możliwości. Mając jednak niski budżet, nie ma sensu kombinować. W ten sposób nie tylko wyrzucisz pieniądze w błoto, ale też narobisz sobie niepotrzebnie więcej pracy. Warto mieć na uwadze to, że każda osoba przeprowadzająca szkolenie związane z reklamowaniem w sieci prawdopodobnie operowała o wiele większym budżetem niż 500-1500 zł – stąd też miała o wiele większe możliwości w testowaniu. Sęk w tym, że jeśli masz na koncie przeznaczonych 500 zł na reklamę na Facebook’u, czyli 16 zł dziennie, do tego stworzysz mnóstwo zestawów reklam, każdy oparty na innych danych, to na każdą reklamę wydasz dziennie może po złotówce. Możliwości testowania są tutaj zbyt mocno ograniczone, by był sens w szukaniu zaawansowanych rozwiązań. Im niższy budżet, tym mniej zestawów reklamowych i samych reklam powinieneś mieć na swoim koncie. Ponadto nie ma co kombinować z ustawieniami związanymi z miejscem wyświetlania reklam, tj. komputer bądź telefon. Lepiej skupić się na odpowiedniej konfiguracji grup odbiorców – to dzięki temu reklama ma szansę być skuteczna.

Poza wspomnianymi powyżej zmiennymi warto także stworzyć ciekawą kreację reklamową. To dzięki niej masz swoją szansę na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów – zatrzymasz ich więc przy sobie w momencie, w którym Twoje teksty będą brzmiały autentycznie, a grafiki przyciągną wzrok na dłużej. Wypróbuj nasze porady na swoim koncie już dziś!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here