Jeszcze do niedawna social media kojarzyły się wyłącznie z kolażami zdjęć i zostawianiem pod nimi polubień w postaci kciuków. Jednak warto docenić ich siłę sprzedażową, która jest zauważalna w wykorzystywaniu reklam w postaci Facebook Ads. Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik, jak posługiwać się tym potężnym narzędziem reklamowym.

Fanpage własnej firmy to podstawa
Jeśli nie posiadasz fanpage’a swojego biznesu, na którym gromadzisz wszystkich swoich fanów, popełniasz ogromny błąd. Po pierwsze: dziś praktycznie każdy wyszukuje informacji na Facebook’u – ludzie oceniają opinie pozostałych użytkowników czy Klientów, chcą zostawić własną, zobaczyć zdjęcia i przekonać się, czy w ogóle warto Cię odwiedzić. Po drugie: niestety bez fanpage’a nie stworzysz reklam swojej firmy na Facebook’u. Jest to zatem podstawa, którą trzeba jak najszybciej wdrożyć w życie.
Jak reklamować: „Promuj post” czy Facebook Business?
Są dwie możliwości utworzenia reklamy na Facebook’u: wchodzisz na swój fanpage, znajdujesz interesujący post, który chcesz wypromować, i pod nim przycisk „Promuj post” lub przechodzisz na zakładkę Facebook Business. Jaka jest różnica? Ogromna! Przede wszystkim, klikając przycisk, pozbawiasz się wielu możliwości targetowania, które oferuje Ci narzędzie reklamowe Facebook Business. Po kliknięciu post zostaje wypromowany bez wyboru konkretnej grupy wiekowej, zainteresowań użytkowników czy miejsca, w którym chcesz pokazać swoje treści (Facebook, Messenger, Instagram). Wszystko zostaje zautomatyzowane i zminimalizowane do jednego kliknięcia. Brzmi jak wygodna opcja, ale jest jednak wybitnie niepraktyczna, jeśli chcemy przełożyć nasze działania na rzeczywiste efekty. Zakładka Facebook Business również pozwala na wypromowanie posta, ale ponadto daje możliwość utworzenia zupełnie nowej treści reklamowej, a jeśli prowadzisz sklep e-commerce, to możesz także połączyć konto z katalogiem i wyświetlać reklamy dynamiczne, czyli takie, które będą dostosowywać się do osoby, która aktualnie widzi Twoją reklamę.

Jaki jest Twój cel?
To pytanie zada Ci Facebook w momencie, w którym podejmiesz chęć stworzenia własnej kampanii. Musisz zatem jasno określić, czego oczekujesz od reklam w social mediach, bo to będzie podstawa, według której algorytmy będą szukać odpowiednich użytkowników. Masz do wyboru cele spośród trzech różnych kategorii.
Świadomość
Pierwszą z nich jest świadomość, a cele, które są oferowane to: Rozpoznawalność marki oraz Zasięg. Wybierając pierwszy z nich, skupiasz się na tym, by reklamować swoją firmę po to, aby ludzie Cię zapamiętali. Nie jest to równe z polubieniami, chodzi wyłącznie o to, by pokazać Twój biznes. Zasięg natomiast dotyczy pokazania reklam jak najszerszej grupie osób bez uwzględniania powtórzeń.
Działania
Wśród tej kategorii jest najwięcej celów, a zaliczamy do nich: Ruch, Aktywność, Instalacje aplikacji, Wyświetlenia filmu, Pozyskiwanie kontaktów, Wiadomości. Chodzi zatem o to, by przekonać użytkowników do podjęcia działania związanego z Twoim fanpagem. Cel Ruch dotyczy pozyskania jak największej ilości osób, która wejdzie na Twoją witrynę za pośrednictwem reklamy. Aktywność pozwoli Ci uzyskać większe zaangażowanie pod treściami. Instalacje aplikacji i Wyświetlenia filmu – tutaj wiadomo, o co chodzi 🙂 Pozyskiwanie kontaktów natomiast pozwala na zebranie pewnej bazy danych, dzięki której możesz stworzyć np. listę mailingową. Cel Wiadomości przekierowuje użytkowników do Messengera w celu rozpoczęcia konwersacji z Twoją firmą.
Konwersja
To tutaj zaczyna się sprzedaż. Trzy cele, a wśród nich: Konwersje, Sprzedaż z katalogu, Ruch w firmie. Czym różnią się pierwsze dwa? Otóż Sprzedaż z katalogu zmusza Cię do stworzenia reklam na bazie swoich produktów, natomiast Konwersje pozwalają na większą różnorodność. Tam możesz stworzyć reklamę dynamiczną, a także klasyczną karuzelę z wybranymi przez Ciebie grafikami. Ruch w firmie natomiast jest istotny dla tych, którym zależy na wizytach Klientów w stacjonarnym sklepie, bowiem to właśnie do przekonania do tej akcji będzie dążył algorytm Facebook’a.
[…] social mediach, zdobywając pewną sumę polubień i gromadząc społeczność, powinieneś wybrać Facebook Ads. Jeśli natomiast bardziej interesuje Cię to, by pojawiać się w wyszukiwarce na konkretne słowa […]
[…] oznaczeniem „sponsorowane” to właśnie reklamy internetowe. Ich cele, tak samo jak w przypadku Facebook Ads, mogą być mocno zróżnicowane. Przede wszystkim zależy to od branży, w której posiadasz swój […]
[…] już, jak wygląda tworzenie reklam na Facebook’u od podstaw. Po wybraniu celu reklamowego należy skupić się i w prawidłowy sposób określić potencjalnie […]
[…] W praktyce oznacza to tyle, że po wdrożeniu kodu należy udać się z powrotem na zakładkę Facebook Business w celu zweryfikowania, czy wszystko zostało zrobione poprawnie. Ponadto w tym miejscu należy też […]
[…] drzemiący w social mediach potencjał, jakim są niestandardowe grupy odbiorców w przypadku Facebook Business. Dzięki naszym radom możesz sprawić, że Twoje reklamy zyskają zupełnie nowy […]
[…] jak w przypadku Facebook’a potrzebny jest fanpage, by móc ruszyć z jakimikolwiek działaniami marketingowymi, tak w przypadku Google Analytics […]
[…] pewnością wiesz już, jak tworzyć reklamy na panelu Facebook Ads i co jest istotne, by były skuteczne. Poradników na ten temat jest naprawdę dużo – […]
[…] Jeśli szukasz informacji na temat włączenia kampanii reklamowej w social mediach, na pewno znasz odpowiedź na powyższe pytanie. Dla przypomnienia jednak wyróżniliśmy najważniejsze zalety Facebook Ads: […]
[…] optymalizacja to najlepszy i najbardziej niezawodny przepis na sukces podczas prowadzenia kampanii reklamowej Facebook Ads. Jeśli wiesz już, jak dobrać skuteczną i prawidłowo skonfigurowaną grupę odbiorców, pójdź […]
[…] Facebook Ads to potężne narzędzie reklamowe, dzięki któremu mamy możliwość dotarcia do wielu różnych osób. Niektóre branże wymagają jednak tego, by trafiać do odbiorców, którzy są w najwyższym sektorze, jeśli chodzi o ich finanse. Nie ma niestety jednego prostego przepisu na kierowanie reklam do osób najbogatszych. Co nie oznacza jednak, że nie ma kilku dróg, dzięki którym mimo wszystko da się trafić od użytkowników, którzy interesują nas najbardziej. […]
[…] w Internecie. Jednak na wstępie oferowanych jest dwóch gigantów do wyboru: Google Ads oraz Facebook Ads. Czy są między nimi jakiekolwiek różnice? Odpowiadamy w poniższym […]
[…] w kodzie źródłowym strony internetowej. W zależności od tego, czy używasz Google Ads, czy Facebook Ads, za śledzący tag uznaje się Google Analytics bądź piksel Facebook’a. Oba te kody są […]
[…] przez użytkownika. Najbardziej oczywiste opcje jesteś w stanie stworzyć bezpośrednio przez Menedżera reklam Facebook Business – powstają one dzięki danym, które zarówno Facebook, jak i Instagram, już w swojej bazie […]
[…] możliwość reklamowania na Facebook’u – niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą e-commerce, czy usług, reklamowanie […]
[…] Prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe, rzeczą podstawową jest ich bieżąca analiza oraz wyciąganie odpowiednich wniosków. Jest to możliwe dopiero w momencie, w którym mierzymy konwersje przy pomocy różnych modeli atrybucji. W poniższym wpisie omawiamy tę kwestię w przypadku reklam Facebook Ads. […]