Nie od dziś wiadomo, że reklama napędza sprzedaż i jest dźwignią handlu. O ile ulotki reklamowe odeszły już do lamusa, o tyle biznes internetowy dopiero zaczyna się poważnie rozkręcać – zwłaszcza w czasach pandemii. Kampanie reklamowe Google Ads to coś, co każdy posiadasz sklepu e-commerce powinien znać na wylot. Nieznajomość tego narzędzia może pozbawić Cię zarobienia dodatkowych pieniędzy!
Na czym polega Google Ads?
Mówiąc najprościej, Google Ads polega na reklamowaniu swojego biznesu w wyszukiwarce Google. Każda treść, którą tam znajdujesz, z oznaczeniem „sponsorowane” to właśnie reklamy internetowe. Ich cele, tak samo jak w przypadku Facebook Ads, mogą być mocno zróżnicowane. Przede wszystkim zależy to od branży, w której posiadasz swój biznes. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, będzie Ci zależało przede wszystkim na odwiedzinach nowych gości, którzy zostaną stałymi bywalcami. Jeśli natomiast prowadzisz sklep internetowy, głównym celem będzie. Oczywiście, będą zdarzać się także cele pośrednie, czyli chociażby zbudowanie świadomości swojej marki, co jest istotne w przypadku świeżych biznesów. Warto zdobywać zaufanie klientów poprzez ciekawe treści reklamowe oraz konkurencyjną ofertę w Twojej witrynie.
Dostępne modele reklam
Jeśli myślisz, że istnieje tylko jeden model reklam w ramach kampanii Google Ads, jesteś w ogromnym błędzie! Tak samo jak w tradycyjnych formach marketingu istnieją różne modele promowania, np. ulotki, specjalne eventy, konkursy tworzone przez firmę, tak w reklamach internetowych również spotkasz się z różnymi kreacjami.
Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google
Pierwszym, podstawowym modelem reklamy internetowej, jest reklama tekstowa. To każdy link znaleziony w wyszukiwarce Google oznaczony podpisem „sponsorowane” lub „reklama”. W ramach tej formy można stworzyć przede wszystkim angażujące treści, które przykują uwagę użytkownika i zostaną w jego pamięci na dłużej. Podczas tworzenia reklamy tekstowej musisz wykreować odpowiedni nagłówek, treść reklamy, a także rozszerzenia. Wśród nich znajduje się m.in. numer telefonu do Twojej firmy, zakładki, które chcesz przedstawić, czyli np. historia Twojego biznesu wraz z krótkim opisem. Masz szeroki wachlarz możliwości do dyspozycji, jeśli chodzi o tworzenie ciekawych reklam! Warto jednak przed przystąpieniem do pisania sprawdzić, jakie są zasady reklamowania w Google Ads. Przede wszystkim warto wiedzieć, że nie powinno używać się zbyt wielu wykrzykników, należy ograniczać się do konkretnej ilości znaków, a także niewskazane są emotikony.
Reklama produktowa, czyli Google Merchant
Z pewnością spotkałeś się z szeregiem zdjęć produktów po wpisaniu interesującej Cię frazy w wyszukiwarkę Google. To nic innego, jak reklamy produktowe tworzone za pośrednictwem Google Merchant. To one są najważniejsze w przypadku sklepów e-commerce – dzięki nim możliwa jest potencjalnie najwyższa sprzedaż w Internecie. Wiadomo, że od każdej reguły znajdzie się wyjątek – zatem należy wszystko analizować na bieżąco i wyciągać prawidłowe wnioski, dzięki czemu realne będzie wyniesienie wymiernych korzyści. W reklamach produktowych osoba zajmująca się kampanią może osobiście manewrować stawkami, kierując ręcznie każdym produktem. Co więcej, należy mieć świadomość tego, że po wygenerowaniu pewnej ilości konwersji, Google pozwala na stworzenie tak zwanej inteligentnej kampanii produktowej. Wówczas zmiany stawek zostają przekazane do obowiązków algorytmów Google.
Reklama graficzna, czyli GDN
W tym przypadku tworzymy reklamę, w której głównym obiektem zainteresowania będzie grafika powiązana z danym biznesem oraz tekst reklamowy, który odpowiednio dobierzemy. Tutaj podobnie jak w przypadku reklamy tekstowej warto mieć świadomość pewnych wymogów ze strony Google Ads, m.in. w postaci najbardziej optymalnych wymiarów dla promowanych grafik oraz ich możliwości (mogą być np. animowane).
Reklama video
Kampanie video znajdą swoje zastosowanie przede wszystkim na YouTube, ale także we wszystkich witrynach i aplikacjach, które należą do sieci partnerów video Google.
[…] Zastanawiasz się pewnie, któremu z tych gigantów zaufać na początek. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Jak wspomnieliśmy wcześniej, jeśli chcesz zaistnieć w social mediach, zdobywając pewną sumę polubień i gromadząc społeczność, powinieneś wybrać Facebook Ads. Jeśli natomiast bardziej interesuje Cię to, by pojawiać się w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe i nie chcesz czekać, aż inwestycja w SEO zacznie się zwracać, wypróbuj Google Ads! […]
[…] będzie reklama w Internecie. Jednak na wstępie oferowanych jest dwóch gigantów do wyboru: Google Ads oraz Facebook Ads. Czy są między nimi jakiekolwiek różnice? Odpowiadamy w poniższym […]
[…] wspominaliśmy, na reklamy Google Ads składa się kilka konkretnych kategorii, wśród których osoba promująca swój biznes może […]
[…] grupy odbiorców, którzy stają się potencjalnymi klientami. To dzięki tej kategorii promocji w Google Ads użytkownik może znaleźć to, co go interesuje w szybki i łatwy sposób. Działa to poniekąd na […]
[…] tagu wdrożonego w kodzie źródłowym strony internetowej. W zależności od tego, czy używasz Google Ads, czy Facebook Ads, za śledzący tag uznaje się Google Analytics bądź piksel Facebook’a. Oba […]
[…] Google podczas szukania interesujących ich informacji. To właśnie one stanowią o sukcesie kampanii reklamowej Google Ads – ich odpowiednie dobranie skutkuje odnalezieniem potencjalnych klientów zainteresowanych […]
[…] w zespole wiąże się z nieco większymi opłatami, w zależności od tego, czego dotyczy umowa (Google Ads czy pozycjonowanie), opłaty zazwyczaj będą naliczane jako miesięczny abonament lub procent […]
[…] reklamy w Google Ads są z pewnością skuteczną ścieżką do reklamowania swojego biznesu, to tak samo jak w każdej […]
[…] W Internecie można znaleźć także bezpłatne kursy, oferowane chociażby przez Google w zakresie Google Ads. Należy mieć jednak na uwadze, że niektóre certyfikaty będą wymagały ponownego potwierdzenia […]
[…] prowadzisz działania reklamowe Google Ads, koniecznie powinieneś połączyć konto z Google Analytics. Pierwsze narzędzie pozwoli Ci w […]
[…] stąd też zawiera jednocześnie działania pozycjonujące, czyli SEO, oraz PPC rozumiane jako płatne działania reklamowe w wyszukiwarce, dzięki którym link prowadzi do danej […]
[…] z najbardziej popularnych modeli reklamowych w Google Ads jest kampania graficzna wyświetlająca się w sieci Google Display Network (GDN). Oznacza to, że […]
[…] w prawidłowy sposób określić potencjalnie najbardziej konwertującą grupę odbiorców. O ile w Google Ads główną potrzebą do określenia przed wystartowaniem kampanii reklamowej są słowa kluczowe, […]
[…] prowadzące do podejmowania decyzji na temat optymalnych zmian. Jak prawidłowo oceniać stan kampanii Google Ads? Być może nie ma na to jednego ogólnego przepisu, ale z pewnością istnieje kilka głównych […]