Nie od dziś wiadomo, że facebookowy fanpage jest swego rodzaju wizytówką firmy w social mediach. Im więcej polubień i zaangażowania na stronie, tym większa wiarygodność danego przedsiębiorcy. To także doskonały sposób na wybicie się na tle konkurencji – wystarczy wiedzieć, jak to zrobić!

Polubienia na Facebook’u – po co Ci one?

Samo stworzenie i prowadzenie fanpage’a pozwoli Ci na odkrycie wielu wymiernych korzyści dla Twojego biznesu. Wśród nich między innymi:

możliwość zbudowania trwałej, długofalowej relacji z Klientami dzięki wiadomościom i odpowiedziom na komentarze – to sprawi, że stworzysz nie tylko bazę nowych kontaktów potencjalnie ważnych przy sprzedaży, ale też grupę stałych odbiorców;

dotarcie do konkretnie określonej grupy docelowej – organiczne posty na Facebook’u przy pomocy algorytmów trafiają do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą na podstawie odbiorców już zgromadzonych na Twoim fanpage’u;

kreowanie pozytywnego wizerunku firmy – gdy już zbudujesz swoją społeczność, to właśnie odbiorcy będą kreować to, w jaki sposób Twój fanpage będzie wyglądał dla każdego z zewnątrz;

– możliwość reklamowania na Facebook’u – niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą e-commerce, czy usług, reklamowanie zawsze jest asem, który warto trzymać w rękawie. Wystarczy, że będziesz posiadać fanpage i wgrasz kod piksela na swojej stronie.

jak zdobyc polubienia
fot. pixabay.com

Sposoby na pozyskanie polubień na Facebook’u

Choć wiadomo, że duża ilość polubień niesie ze sobą szereg korzyści, to jeszcze należy zrobić coś w kierunku, by te lajki na fanpage’u pozyskać. Może wydawać się, że wystarczy tworzyć systematycznie treści, a odbiorcy, którzy chcą je czytać, znajdą się sami. Mimo że jest w tym pewna prawda, to warto pomóc grupie fanów odnaleźć Cię najpierw i pozwolić im zostać.

Zadbaj o treść swoich wpisów

Mówi się, że treści, które publikujesz, powinny być merytoryczne i wnosić coś wartościowego dla obserwatorów. Prawda jest jednak taka, że nie musisz być ekspertem w danej dziedzinie – wystarczy, że robisz coś ciekawego! Z pewnością wiedza ekspercka pozwoli Ci na zdobycie fanów z konkretnego obszaru, jednak nie jest to absolutny must have. Warto zadbać też o to, jak prezentują się Twoje wpisy w kwestii graficznej. Staraj się pisać krótkie posty, ale jeśli chcesz, by były długie, stwórz przerwy między akapitami tak, by odbiorcom łatwiej było przeczytać treść i nie pogubić się w niej.

Systematyczność przede wszystkim?

Systematyczność jest bardzo ważna w przypadku prowadzenia fanpage’a. W ten sposób budujesz pewną zależność – Twoi obserwatorzy będą mieli swego rodzaju poczucie bezpieczeństwa i pewność, że danego dnia pojawi się Twój wpis. Mówi się także o tym, by posty publikować w określonych godzinach – najlepiej między 11 a 13 lub między 18 a 20. Wtedy bowiem większość osób ma przerwy na lunch lub kończy pracę i może swobodnie przeglądać facebookowego wall’a. Jest to prawda, jednak nic nie stanie się, jeśli swój post dodasz o godzinie 15. Zmniejszysz jednak szansę na dotarcie do zupełnie nowych osób, które nie znają Twojego profilu.

Reklamy Facebook Ads

Jeśli dysponujesz budżetem, nawet niewielkim, który chciałbyś zainwestować w rozwój swojego biznesu, warto pomyśleć nad reklamami na Facebook’u. To dzięki nim możesz w bardzo szybkim czasie rozbudować sieć swoich odbiorców za pomocą skutecznych kampanii reklamowych. Co więcej, możesz nie tylko uzyskać polubienia na swoim fanpage’u w postaci stałych obserwatorów, ale też postów organicznych, które uważasz za wartościowe, a które otrzymały zbyt mało reakcji w postaci lajków lub komentarzy. Ta sama zasada tyczy się Instagrama – jeśli prowadzisz konto na tym portalu, możesz śmiało powiązać je z fanpagem na Facebook’u i dzięki temu zyskać możliwość kierowania reklamy wyłącznie na Instagram. Obie opcje są warte przetestowania!

polubienia na facebooku
fot. pixabay.com

Pamiętaj jednak, że polubienia to nie wszystko. Warto prowadzić swoje kanały biznesowe w social mediach w taki sposób, by można było wyłapać charakterystyczne cechy Twojej firmy. To będzie stanowić podstawę do zapamiętania Twojej oferty przez Klientów!

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here