Nie od dziś wiadomo, że facebookowy fanpage jest swego rodzaju wizytówką firmy w social mediach. Im więcej polubień i zaangażowania na stronie, tym większa wiarygodność danego przedsiębiorcy. To także doskonały sposób na wybicie się na tle konkurencji – wystarczy wiedzieć, jak to zrobić!
Polubienia na Facebook’u – po co Ci one?
Samo stworzenie i prowadzenie fanpage’a pozwoli Ci na odkrycie wielu wymiernych korzyści dla Twojego biznesu. Wśród nich między innymi:
– możliwość zbudowania trwałej, długofalowej relacji z Klientami dzięki wiadomościom i odpowiedziom na komentarze – to sprawi, że stworzysz nie tylko bazę nowych kontaktów potencjalnie ważnych przy sprzedaży, ale też grupę stałych odbiorców;
– dotarcie do konkretnie określonej grupy docelowej – organiczne posty na Facebook’u przy pomocy algorytmów trafiają do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą na podstawie odbiorców już zgromadzonych na Twoim fanpage’u;
– kreowanie pozytywnego wizerunku firmy – gdy już zbudujesz swoją społeczność, to właśnie odbiorcy będą kreować to, w jaki sposób Twój fanpage będzie wyglądał dla każdego z zewnątrz;
– możliwość reklamowania na Facebook’u – niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą e-commerce, czy usług, reklamowanie zawsze jest asem, który warto trzymać w rękawie. Wystarczy, że będziesz posiadać fanpage i wgrasz kod piksela na swojej stronie.
Sposoby na pozyskanie polubień na Facebook’u
Choć wiadomo, że duża ilość polubień niesie ze sobą szereg korzyści, to jeszcze należy zrobić coś w kierunku, by te lajki na fanpage’u pozyskać. Może wydawać się, że wystarczy tworzyć systematycznie treści, a odbiorcy, którzy chcą je czytać, znajdą się sami. Mimo że jest w tym pewna prawda, to warto pomóc grupie fanów odnaleźć Cię najpierw i pozwolić im zostać.
Zadbaj o treść swoich wpisów
Mówi się, że treści, które publikujesz, powinny być merytoryczne i wnosić coś wartościowego dla obserwatorów. Prawda jest jednak taka, że nie musisz być ekspertem w danej dziedzinie – wystarczy, że robisz coś ciekawego! Z pewnością wiedza ekspercka pozwoli Ci na zdobycie fanów z konkretnego obszaru, jednak nie jest to absolutny must have. Warto zadbać też o to, jak prezentują się Twoje wpisy w kwestii graficznej. Staraj się pisać krótkie posty, ale jeśli chcesz, by były długie, stwórz przerwy między akapitami tak, by odbiorcom łatwiej było przeczytać treść i nie pogubić się w niej.
Systematyczność przede wszystkim?
Systematyczność jest bardzo ważna w przypadku prowadzenia fanpage’a. W ten sposób budujesz pewną zależność – Twoi obserwatorzy będą mieli swego rodzaju poczucie bezpieczeństwa i pewność, że danego dnia pojawi się Twój wpis. Mówi się także o tym, by posty publikować w określonych godzinach – najlepiej między 11 a 13 lub między 18 a 20. Wtedy bowiem większość osób ma przerwy na lunch lub kończy pracę i może swobodnie przeglądać facebookowego wall’a. Jest to prawda, jednak nic nie stanie się, jeśli swój post dodasz o godzinie 15. Zmniejszysz jednak szansę na dotarcie do zupełnie nowych osób, które nie znają Twojego profilu.
Reklamy Facebook Ads
Jeśli dysponujesz budżetem, nawet niewielkim, który chciałbyś zainwestować w rozwój swojego biznesu, warto pomyśleć nad reklamami na Facebook’u. To dzięki nim możesz w bardzo szybkim czasie rozbudować sieć swoich odbiorców za pomocą skutecznych kampanii reklamowych. Co więcej, możesz nie tylko uzyskać polubienia na swoim fanpage’u w postaci stałych obserwatorów, ale też postów organicznych, które uważasz za wartościowe, a które otrzymały zbyt mało reakcji w postaci lajków lub komentarzy. Ta sama zasada tyczy się Instagrama – jeśli prowadzisz konto na tym portalu, możesz śmiało powiązać je z fanpagem na Facebook’u i dzięki temu zyskać możliwość kierowania reklamy wyłącznie na Instagram. Obie opcje są warte przetestowania!
Pamiętaj jednak, że polubienia to nie wszystko. Warto prowadzić swoje kanały biznesowe w social mediach w taki sposób, by można było wyłapać charakterystyczne cechy Twojej firmy. To będzie stanowić podstawę do zapamiętania Twojej oferty przez Klientów!
[…] napisane treści kreują pozytywny wizerunek firmy, budują długofalowe relacje z klientami (podobnie do fanpage’a na Faceboo’u), a także ułatwiają podjęcie decyzji zakupowych. W przeciwieństwie do reklam internetowych […]
[…] czy później każdemu przechodzi przez myśl kampania reklamowa w Internecie. Nieraz ma ona pozyskać więcej lajków na Facebook’owym fanpage’u, sprzedać więcej produktów naszej marki lub po prostu zbudować świadomość istnienia danego […]
[…] do niedawna social media kojarzyły się wyłącznie z kolażami zdjęć i zostawianiem pod nimi polubień w postaci kciuków. Jednak warto docenić ich siłę sprzedażową, która jest zauważalna w wykorzystywaniu reklam w […]