Inwestycja w reklamy na Facebook’u musi wiązać się z jedną, ważną rzeczą – wdrożeniem piksela. To ogromnie ważny krok w prowadzeniu jakiejkolwiek kampanii reklamowej, a brak kodu śledzącego może uniemożliwić Ci prawidłową ocenę Twoich działań. Piksel Facebook’a można przyrównać do kodu Google Analytics. Poniżej wyjaśniamy nieco więcej.
Co to jest piksel Facebook’a?
W teorii jest to fragment kodu JavaScript, który należy umieścić w kodzie HTML swojej witryny. Ważne jest miejsce, w którym kod zostanie zaimplementowany: podobnie do Google Analytics, piksel Facebook’a powinien znaleźć się w sekcji <head> po to, by uruchamiać się na każdej podstronie witryny i śledzić zachowanie użytkownika. Tylko w ten sposób jesteś w stanie ocenić, czy użytkownik kliknął w przycisk, do którego próbujesz go przekonać! Zadaniem piksela Facebook’a jest monitorowanie zdarzeń występujących na stronie docelowej. W praktyce oznacza to tyle, że po wdrożeniu kodu należy udać się z powrotem na zakładkę Facebook Business w celu zweryfikowania, czy wszystko zostało zrobione poprawnie. Ponadto w tym miejscu należy też skonfigurować zdarzenia. Są nimi wszelkie interakcje, które zostaną nawiązane z Twoją stroną. Zdarzeniem może być zatem kliknięcie w numer telefonu, co świadczy o chęci podjęcia kontaktu lub rejestracja na wydarzenie za pomocą przycisku “Zarejestruj się” lub formularza rejestracyjnego. Możesz określić nielimitowaną ilość zdarzeń, a każde z nich później wykorzystasz podczas tworzenia kampanii jako zdarzenie konwersji. Oczywiście, jedna kampania = jedno zdarzenie konwersji. Jednak w bibliotece zdarzeń możesz mieć ich niezliczoną ilość.
Na jakiej zasadzie działa piksel Facebook’a?
Piksel Facebook’a na podstawie kodu wgranego w kod źródłowy witryny łączy te dwa miejsca ze sobą – a to dzięki temu masz możliwość monitorowania zachowań użytkowników. Przechodząc od ogółu do szczegółu, fragment kodu JavaScript pozwoli Ci zobaczyć ilość odsłon każdej podstrony, natomiast kody zaimplementowanych w Facebook Business zdarzeń sprawią, że podejrzysz każde podejmowane działanie. Oznacza to tyle, że jeśli ktoś wrzuci produkt do koszyka, będziesz miał powiadomienie na ten temat na swojej kampanii reklamowej. Ponadto dynamicznie importowane wartości parametrów pozwolą Ci zobaczyć, jakie konkretnie były to produkty oraz jaka była ich finalna wartość.
Zalety piksela
Nie jest prawdą, że bez piksela nie da się utworzyć kampanii reklamowej na Facebook’u. Da się, jednak jest to bez sensu. To działanie w ciemno, przez które nawet najlepiej dobrana grupa odbiorców może wydać Ci się niedziałająca. Piksel Facebook’a pozwoli Ci na wdrożenie na swoim koncie reklamowym kampanii skierowanej na konwersje oraz remarketingu. W praktyce oznacza to, że możesz kierować swoje reklamy do osób, które weszły w interakcję z Twoją witryną. Jeśli ktoś obejrzał dany produkt, być może nawet wrzucił go do koszyka, to Twoja reklama będzie “śledzić” użytkownika i pokazywać mu ten konkretny produkt aż do momentu, w którym podejmie decyzję o jego zakupie. Działa to także w drugą stronę – jeśli chcesz pokazać swoje produkty nowym osobom, które jeszcze nie znają oferty Twojego sklepu, wystarczy wykluczyć użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupu. Jednym słowem, otwiera się przed Tobą mnóstwo możliwości, których aż żal nie wykorzystać, prowadząc kampanię reklamową. Oczywiście, piksel Facebook’a jest przydatny nie tylko w branży e-commerce. Możesz też prowadzić zupełnie inny biznes i wdrożyć interesujące Ciebie zdarzenia i to na ich podstawie określić, komu chcesz przedstawiać reklamy. Dzięki pikselowi masz bowiem możliwość tworzenia grup niestandardowych, np. tak zwane lookalike. Jest to grupa odbiorców podobnych do innej wybranej przez Ciebie grupy. Załóżmy, że prowadzisz gabinet medycyny estetycznej. Przez ostatni czas dzięki kampanii zebrało się wiele osób, które zapisały się na zabiegi. Jak to wykorzystać? Utworzyć grupę odbiorców podobną do nich! To ogromna szansa na dotarcie do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją ofertą i skorzystają z usługi.
[…] dane na temat użytkowników odwiedzających daną stronę internetową. Podobnie jak w przypadku piksela Facebook’a, dostajemy fragment kodu JavaScript, który należy umieścić w odpowiedniej sekcji kodu […]