Często zdarza się sytuacja, w której poznajemy zasady działania reklam Facebook Ads od podszewki, ale coś jednak nadal nie gra. Szukasz przyczyny, drążysz, na ile się da, ale przecież wszystko jest zrobione poprawnie. Z pozoru może i tak, jednak czasami trzeba zagłębić się nieco mocniej, aby znaleźć potencjalny problem z reklamowaniem. Główną przyczyną braku efektów w reklamach Facebook Ads jest nieprawidłowa konfiguracja odbiorców, którzy są Twoim targetem. Jak zatem stworzyć idealną bazę odbiorców?

grupa odbiorców facebook ads
fot. pixabay.com

Znajdź coś charakterystycznego dla swojej działalności

Wiesz już, jak wygląda tworzenie reklam na Facebook’u od podstaw. Po wybraniu celu reklamowego należy skupić się i w prawidłowy sposób określić potencjalnie najbardziej konwertującą grupę odbiorców. O ile w Google Ads główną potrzebą do określenia przed wystartowaniem kampanii reklamowej są słowa kluczowe, które będą wywoływać Twoją reklamę, o tyle na Facebook’u musisz nieco głębiej przeanalizować swoich klientów i określić ich zainteresowania. Kluczem do określenia, co będzie strzałem w dziesiątkę dla Twojej firmy, jest przeprowadzanie testów i – przede wszystkim – znalezienie czegoś, co Cię charakteryzuje. Zajmujesz się sprzedażą odżywek białkowych i innych suplementów dla sportowców? Zasugeruj się tym, co podpowiada Ci Facebook Business i wybierz zainteresowania związane ze sportem, np. Administratorzy stron na temat sportu, Sporty i aktywność na świeżym powietrzu czy MyFitnessPal (aplikacja służąca do śledzenia diety i ćwiczeń). Działanie zgodne z powyższą zasadą pozwoli Ci w prawidłowy sposób określić grupę osób, które z największym prawdopodobieństwem wejdą w reklamę i dokonają zakupu w Twojej witrynie.

Najciemniej pod latarnią? Nie zawsze!

Choć często jest tak, że to te oczywiste pomysły są najlepsze, to warto jednak mieć z tyłu głowy myśl, że nie zawsze tak będzie. Czasem lepiej dłużej zastanowić się i nieco głębiej przeanalizować obecną sytuację na kampanii reklamowej, dzięki czemu znajdziesz nowe rozwiązania warte przetestowania. Jednym z obrazujących tę sytuację pomysłów może być sprzedaż krzyżowa, inaczej zwana komplementarną. Polega ona na dosprzedaży produktów pasujących do wcześniej zakupionych. Idealnym przykładem może być zakup etui na telefon. Swoją reklamę możesz kierować wyłącznie na osoby, które dokonały wspomnianego zakupu, a oferować będziesz szkło hartowane na ekran! Jest to opcja, którą warto przetestować w większości kampanii reklamowych – nigdy nie wiadomo, która konfiguracja będzie żyłą złota dla naszego biznesu.

jak wybrać grupę odbiorców facebook
fot. pixabay.com

Wdrażaj, testuj, obserwuj – w tej kolejności

Najlepszym przepisem na odnalezienie idealnej grupy odbiorców jest testowanie różnych zmiennych i ich bieżąca obserwacja. Tylko w ten sposób jesteś w stanie osiągnąć zamierzony cel. Należy pamiętać także o tym, by w żaden sposób nie ograniczać naszych kampanii. Nawet jeśli sądzisz, że znasz swój biznes na wylot, nie bój się komponować grup odbiorców, które Twoim zdaniem mogą się nie sprawdzić. Wszystko opieraj na danych liczbowych, nie na luźnych przypuszczeniach! Przykładowo: prowadzisz sklep meblowy. Twoim zdaniem to głównie mężczyźni dokonują zakupów, być może zauważyłeś to po nazwiskach w swoim e-sklepie podczas składania przez nich zamówień. Może być jednak tak, że to kobiety są czynnikiem decydującym o zakupie – podczas kiedy Ona zobaczy reklamę i zachwyci się meblem, finalna decyzja zostanie podjęta wspólnie i On dokona transakcji. Nie warto lekceważyć nawet tak hipotetycznych sytuacji z prostego względu – one też bardzo często mają miejsce w życiu codziennym!

Wiedząc już, jak prawidłowo stworzyć kampanię reklamową na Facebook’u, dokładając przy tym niezwykle ważną cegiełkę, jaką jest odpowiednio skonfigurowana grupa odbiorców, możesz śmiało przystąpić do działania. Często mimo wszystko wygodniejszą opcją może być przekazanie działań reklamowych kampanii lub freelancerowi, którzy swoje obserwacje będą prowadzić na bieżąco – Ty natomiast będziesz mógł zająć się pozostałymi aspektami swojego biznesu.

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here