Jednym z najbardziej popularnych modeli reklamowych w Google Ads jest kampania graficzna wyświetlająca się w sieci Google Display Network (GDN). Oznacza to, że stworzona promocja będzie pojawiać się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także wśród partnerów firmy, w tym m.in. Onet. Zasięg jest więc nieograniczony. Sprawdź, jak w poprawny sposób skonfigurować kampanię graficzną w Google Ads.

Kampania graficzna – czym ona jest?

Reklamy graficzne to nic innego jak banery zamieszczane w Internecie w postaci pliku graficznego (.jpg, .png, .gif) lub kodu HTML. Przedstawia zazwyczaj interesującą grafikę lub fotografię z komentarzem w postaci tekstu. Reklama tego typu, podobnie jak pozostałe rodzaje w Google Ads, prowadzi do odpowiednio skonfigurowanego podczas tworzenia linku docelowego pod postacią strony głównej lub konkretnego produktu. Kampania graficzna jest inaczej nazywana kampanią display, co sugeruje, że na banerze możemy zobaczyć swego rodzaju wystawę produktów sprzedawanych na naszej stronie w Internecie.

reklama gdn jak zrobić
fot. pixabay.com

Tworzenie reklamy graficznej w Google Ads

Specyfikacja

Podczas tworzenia reklamy banerowej pod uwagę należy wziąć specyfikację dość szczegółowo określaną przez Google. Nie istnieje jeden uniwersalny format, który sprawdzi się w przypadku każdej kampanii. Do najpopularniejszych spośród dwudziestu formatów należą: 250×250, 300×250, 200×200, 336×280, 468×60, 728×90, 120×600, 1600×600 (wymiary w pikselach). Zazwyczaj do stworzenia odpowiednich grafik potrzebować będziesz kogoś, kto jest w stanie wykonać to profesjonalnie. Niezbędna bowiem będzie znajomość profesjonalnych narzędzi. Można jednak zdecydować się na inny krok, którym jest skorzystanie z tzw. banków zdjęć, np. pixabay. Platformy tego typu udostępniają swoje grafiki dla użytkowników, którzy mogą z nich dowolnie korzystać. W ten sposób nie popełnia się żadnego przestępstwa w postaci kradzieży praw autorskich.

Elastyczna reklama Google Display

Tak samo jak w przypadku kampanii tekstowej, tak i tutaj możemy stworzyć reklamy elastyczne, które będą dostosowywać się do miejsca wyświetlania. Grafiki można specjalnie przygotować w podanych powyżej rozmiarach, a można wgrać na konto pełnowymiarowe zdjęcia i przyciąć je w kreatorze Google. Pozwala to na maksymalną oszczędność czasu z zachowaniem odpowiednich proporcji – masz wpływ na każdy końcowy format grafiki. 

Grafika w kampanii GDN – wytyczne

  • kwadrat w proporcji 1:1, min.: 300 x 300 px.
  • prostokąt w orientacji poziomej, proporcja 1,91:1, min. 600 x 314 px

Maksymalny rozmiar grafik nie powinien przekraczać 5 Mb, natomiast tekst nie może przekraczać 20% powierzchni całego obrazu.

Logo firmy w reklamach elastycznych – wytyczne

  • kwadrat w proporcji 1:1, min. 128 x 128 px, natomiast zalecany rozmiar to 1200 x 1200 px;
  • prostokąt w orientacji poziomej, proporcje 4:1, min. 512 x 128 px, natomiast zalecany rozmiar to 1200 x 300 px.

Waga pliku nie może przekraczać 5 Mb.

reklama graficzna google ads
fot. pixabay.com

Treści w reklamie graficznej

Ważnym aspektem są także teksty reklamowe, które również wchodzą w skład kampanii GDN. W przypadku reklamy elastycznej możemy stworzyć 5 różnych nagłówków o maksymalnej ilości znaków 30 wraz ze spacjami, do tego 1 nagłówek długi (90 znaków ze spacjami) oraz maksymalnie 5 tekstów reklamowych. Choć nie ma takiego wymogu, to warto wykorzystać wszystkie możliwości. Ponadto dobrą praktyką jest tworzenie różnych długości nagłówków i tekstów – wówczas reklama elastyczna nabiera większego sensu. Sama w sobie polega przede wszystkim na tym, by dynamicznie dopasowywać najlepiej sprawdzającą się treść, ale także na tym, by na różnych przeglądarkach i urządzeniach wyświetlać się w odpowiedni sposób. Dzięki temu, jeśli stworzymy kilka nagłówków o maksymalnej ilości znaków i kilka nieco krótszych, algorytm będzie miał większe pole do wyboru odpowiednich treści.

Reklama w sieci graficznej Google Ads jest z pewnością ciekawym narzędziem, które warto wykorzystać. Często używana jest w przypadku remarketingu – w ten sposób śledzi odbiorców, którzy opuścili naszą stronę bez dokonania konwersji.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak napisać list motywacyjny?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here