W XXI wieku, kiedy różne branże coraz chętniej i świadomiej rozwijają się w przestrzeni wirtualnej, prędzej czy później każdemu przechodzi przez myśl kampania reklamowa w Internecie. Nieraz ma ona pozyskać więcej lajków na Facebook’owym fanpage’u, sprzedać więcej produktów naszej marki lub po prostu zbudować świadomość istnienia danego biznesu. Czy warto zajmować sobie tym głowę? Odpowiadamy poniżej.
Internetowa kampania reklamowa – co to jest?
Jak sama nazwa wskazuje, są to działania marketingowe, które mają za zadanie przełożyć się na realne efekty (jakie? to zależy od naszego celu) realizowane w Internecie. Do najbardziej znanych i najchętniej wybieranych kanałów w celu reklamowania wizerunku należą przede wszystkim Google oraz Facebook. Za pomocą tych dwóch platform możemy – w zależności od konkretnego wyboru – poprawić swój wizerunek w social mediach, a także zacząć czerpać korzyści ze sprzedaży w przypadku sklepów e-commerce.

Kto powinien reklamować się w Internecie?
Właściwie każdy może to robić! Jeśli tylko posiadasz pomysł na własny biznes, możesz śmiało rozpocząć przygodę z reklamami w Internecie. Do najbardziej dochodowych kampanii zdecydowanie będą należeć te, których strony docelowe będą prowadziły do sklepów – a zatem szeroko rozumiany e-commerce. Sklepy e-commerce to świetny sposób na wypróbowanie swoich sił z internetową marką. Warto wiedzieć, że w obecnych czasach nie trzeba posiadać ogromnej hali magazynowej, na której trzeba składować sprzedawane produkty – wystarczy wypróbować dropshipping, czyli model logistyczny, który przenosi obowiązek wysyłki na hurtownię, z którą została podpisana umowa. Jeśli natomiast dysponujesz sklepem stacjonarnym, pomysłem wartym rozważenia będzie wprowadzenie sprzedaży internetowej – dzięki temu możesz z łatwością zwiększyć dochody Twojej firmy. Wszystko oczywiście zależy od przypadku, dlatego każdy, kogo nie przekonuje biznes e-commerce, może wypróbować kampanię reklamową, która zbuduje świadomość istnienia marki i tym samym zachęci Klientów do wizyty w lokalu.
Usługi też mają szansę na sukces
Nie tylko e-commerce ma możliwość reklamy w Internecie. Każda firma oferująca usługi może pojawiać się w wyszukiwarce Google lub na Facebook’owym feedzie, generując konwersje, dzięki którym postawi na szybki rozwój. Co ważne, trzeba znać kilka podstawowych zasad, którymi należy kierować się podczas tworzenia kampanii reklamowej.

Chwytliwe hasła reklamowe
Wyobraź sobie, że oglądasz telewizję. Program przerywa reklama, w której pojawia się piosenka. Może nie zapamiętasz jej za pierwszym, drugim czy nawet piątym razem – ale któregoś dnia, stojąc w sklepie i wybierając dzisiejszy obiad, podświadomie zaczniesz ją nucić. Tak działa marketing. I tak samo działają hasła reklamowe, które czytasz w wyszukiwarce. Trzeba nauczyć się pisać tak, by slogan zapadał w pamięć – to zwiększy zarówno świadomość marki, jak i szansę na zakup.
Prawidłowe mierzenie konwersji
Konwersja to zdarzenie potencjalnie istotne dla Twojego biznesu. Jeśli sprzedajesz produkty, konwersją będzie dla Ciebie sprzedaż, jeśli natomiast oczekujesz zaangażowania pod postem na Facebook’u, za konwersję można uznać polubienie lub komentarz. Najważniejszą rolę w kampaniach reklamowych gra prawidłowe skonfigurowanie mierzenia tych potencjalnie ważnych zdarzeń. No, bo jak inaczej ocenisz, czy kampania ma sens?
Odpowiednia grupa docelowa
To jest coś, co musisz określić na samym początku – Twoja grupa docelowa to target, któremu chcesz przedstawić swoją ofertę. Kluczową rolę gra tutaj prawidłowe określenie tego, do kogo chcesz kierować swoje reklamy. Nie zawsze będzie to jednak takie proste! Często pojawi się potrzeba przeprowadzenia kilku testów w ramach sprawdzenia, co będzie dla Ciebie najlepsze.
Google Ads czy Facebook Ads?
Zastanawiasz się pewnie, któremu z tych gigantów zaufać na początek. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Jak wspomnieliśmy wcześniej, jeśli chcesz zaistnieć w social mediach, zdobywając pewną sumę polubień i gromadząc społeczność, powinieneś wybrać Facebook Ads. Jeśli natomiast bardziej interesuje Cię to, by pojawiać się w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe i nie chcesz czekać, aż inwestycja w SEO zacznie się zwracać, wypróbuj Google Ads!
[…] wymiany doświadczeń specjalistów – nawet jeśli do Twojego konta reklamowego lub działań pozycjonujących zostanie przydzielony jeden opiekun, to na jego pracę składa się […]
[…] na Faceboo’u), a także ułatwiają podjęcie decyzji zakupowych. W przeciwieństwie do reklam internetowych jednak teksty tworzone przez copywriterów znajdują użytkownicy, nie na odwrót. Treści te mają […]
[…] o przekazywanie poleceń, rekomendacji, które dotyczą danych produktów. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, szeptanka ma odbywać się w naturalny sposób, sprawiając wrażenie rzetelnej opinii danego […]
[…] kampanii reklamowej to jedno. Należy jednak na bieżąco analizować wyniki i na tej podstawie wyciągać wnioski […]
[…] z blogami firmowymi. Jego bieżące aktualizowanie pozwala przede wszystkim na nowe możliwości reklamowania w sieci chociażby pod postacią artykułów sponsorowanych. Poniżej zebraliśmy najważniejsze powody, […]
[…] rosnąca w siłę gałąź marketingu internetowego, tuż obok reklamowania w sieci i marketingu szeptanego, polegająca na korzystaniu z rozpoznawalności osób, które są czynnie […]
[…] zatem oszczędność czasu, który możesz poświęcić na inne sektory działalności w postaci reklamowania biznesu w internecie, pisania tekstów pozycjonujących lub tworzenia dyskusji na forum w postaci marketingu […]