Jeśli prowadzisz stronę internetową swojego biznesu, powinieneś znać najlepszy sposób na dotarcie do wartościowych klientów, jakim jest remarketing. Prawdopodobnie nic nie zadziała skuteczniej niż prawidłowo ustawione grupy remarketingowe. W poniższym artykule udzielimy odpowiedzi, czym właściwie jest taka strategia i dlaczego jest ważna dla biznesów internetowych i nie tylko.
Czym jest remarketing?
To nic innego jak śledzenie użytkowników za pomocą reklam przy użyciu odpowiedniego tagu wdrożonego w kodzie źródłowym strony internetowej. W zależności od tego, czy używasz Google Ads, czy Facebook Ads, za śledzący tag uznaje się Google Analytics bądź piksel Facebook’a. Oba te kody są skryptami napisanymi w JavaScript i mają bardzo podobne działanie, mianowicie zbieranie danych na temat użytkowników odwiedzających daną witrynę internetową. Dzięki takiemu rozwiązaniu można pogłębić analizę dotychczas stosowanych kampanii reklamowych oraz niejednokrotnie zmienić strategię, ponieważ możemy odnaleźć informacje, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia.

Jak wykorzystać remarketing?
Remarketing sam w sobie jest natomiast możliwością wykorzystywaną w reklamach, która polega na pokazywaniu użytkownikom produktów, które wcześniej widzieli na naszej stronie – lub nawet dodali do koszyka, ale nie zakupili. Można manewrować różnymi możliwościami, tj. niekoniecznie muszą to być produkty zakupowe, ale np. osoby, które odwiedziły Twoją witrynę i weszły na zakładkę „Kontakt”, wyrażając chęć nawiązania połączenia. Możliwe są także bardziej ogólne opcje, takie jak wyświetlanie reklamy wszystkim osobom, które weszły w jakąkolwiek interakcję z Twoją stroną. Dzięki temu, że możliwości jest mnóstwo, można testować rozwiązania, które później przełożą się na Twój sukces w Internecie.
Remarketing w wyszukiwarce Google
Jak wspominaliśmy powyżej, za wdrożenie remarketingu w Google Ads odpowiedzialny jest tag śledzący, który uzyskać można za pośrednictwem konta Google Analytics. Dzięki prawidłowej implementacji będziemy w stanie zaobserwować różne zachowania użytkowników na samej stronie, a ponadto zyskamy możliwość kierowania reklam na konkretne, interesujące nas grupy odbiorców. Wdrożenie remarketingu w Google Ads odbywa się na 3 sposoby:
– poprzez reklamę graficzną – dobieramy odpowiednią grafikę, teksty reklamowe oraz nagłówki zachęcające do powrotu na naszą stronę;
– poprzez reklamę inteligentną produktową – algorytmy będą w dynamiczny sposób przedstawiać produkty osobom powiązanym z Twoją witryną;
– poprzez reklamę tekstową – odznacza się najmniejszą skutecznością spośród wszystkich typów remarketingu w wyszukiwarce Google.
Co ważne, najpierw należy stworzyć grupy odbiorców za pośrednictwem Google Analytics, by później móc zaimportować je do panelu Google Ads i kierować na nie reklamy internetowe. Odbywa się to poprzez przejście na zakładkę „Administracja”, a następnie „Odbiorcy” – tutaj możemy wykorzystać wszelkie możliwości, na jakich nam zależy. Najbardziej polecaną opcją jest wybór osób, które dodały produkt do koszyka lub przeszły na zakładkę „Kontakt” w przypadku branży usługowej.

Remarketing na Facebook’u
Tutaj odpowiednikiem tagu śledzącego Google Analytics jest piksel Facebook’a. Pozwala on przede wszystkim na import najważniejszych danych na panel reklamowy. Zbieranie danych na temat użytkowników pozwoli Ci także wykorzystać potencjał remarketingowy social mediów, w tym przede wszystkim:
– grupy niestandardowych odbiorców – za pomocą tej zakładki, którą znajdziesz na panelu Facebook Business, stworzysz najbardziej zaawansowane kombinacje związane z Twoją witryną, m.in. najczęściej odwiedzających użytkowników;
– sprzedaż z katalogu – pojawi się możliwość kierowania reklam na osoby, które wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą poprzez kliknięcie w dany produkt, dodanie go do koszyka lub zakup. Masz możliwość wyboru ilości dni, z której chcesz wykorzystać zebrane przez piksel dane;
– grupy podobnych odbiorców – tzw. Lookalike, dzięki nim dotrzesz do nowych osób na podstawie bazy danych, którą wcześniej stworzysz, np. grupa podobnych odbiorców do tych, którzy dokonali zakupu na stronie.
[…] na Facebook’u, jak i w wyszukiwarce Google, remarketing jest potężnym narzędziem, dzięki któremu jesteś w stanie ściągnąć na swoją witrynę […]
[…] Remarketing, czyli możliwość śledzenia użytkowników za pomocą reklamy, to świetna strategia marketingowa, pozwalająca na dotarcie do tych osób, które już raz weszły w interakcję z naszą stroną. Choć najczęściej mówi się o retargetingu na Facebook’u oraz w Google Ads, to Instagram również jest platformą, na której warto ten sposób przetestować. […]