Niezależnie od tego, czy interesujesz się pozycjonowaniem swojej strony, czy płatną kampanią Google Ads, z pewnością spotkałeś się z pojęciem słów kluczowych. I bardzo dobrze, bo to dzięki nim masz możliwość wykorzystania potencjału swojego biznesu w pełni! Poniżej przygotowaliśmy artykuł na temat najważniejszych fraz i jaką rolę odgrywają w marketingu internetowym.

Słowa kluczowe – co to jest?

Najprościej mówiąc, słowa kluczowe to ciąg znaków tworzący logiczną całość, który służy do wyszukiwania konkretnych informacji w wyszukiwarce internetowej. Definicja dotyczy nie tylko pojedynczych słów, ale także kilku wyrazów. Ich nieopisaną zaletą i cechą charakterystyczną w jednym jest to, że odnoszą się bezpośrednio do haseł wpisywanych w sieci przez użytkowników, dzięki czemu dają ogromny potencjał w budowaniu mocy SEO strony.

słowa kluczowe co to
fot. pixabay.com

Słowa kluczowe w pozycjonowaniu

To właśnie dzięki nim pozycjonerzy mają szansę na pomoc w wyświetlaniu Twojej witryny na wyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Z tego względu powinny być zawsze dobierane w taki sposób, by jak najbardziej pasować do danej branży. Prawidłowo wykonane działania SEO mogą spowodować, że nawet frazy, które nie znalazły się w zawartej umowie, uległy zmianom pod kątem widoczności. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy dane słowo kluczowe jest często wyszukiwane przez użytkowników i znajduje się na wielu witrynach jednocześnie. Dla takich słów bowiem ciężko jest uzyskać wysokie pozycje – jednak dla pobocznych, luźno z nimi związanych, powinno przyjść to bez problemu.

Słowa kluczowe w SEO można podzielić na kategorie:

  • brandowe – czyli takie, które bezpośrednio nawiązują do nazwy danej marki;
  • ogólne – dotyczące dość szerokiego zakresu słów, np. “sukienka”;
  • szczegółowe – doprecyzowują ogólne frazy, jeśli tam mieliśmy przykład “sukienka”, to słowo kluczowe szczegółowe będzie brzmiało “krótka sukienka”;
  • lokalne – związane z daną lokalizacją, nazwa miejscowości musi wystąpić wewnątrz;
  • niszowe – rzadko wyszukiwane i z tego powodu mające duży potencjał na wypozycjonowanie strony, tzw. long tale.
czym są slowa kluczowe
fot. pixabay.com

Słowa kluczowe w Google Ads

Frazy kluczowe w reklamach internetowych wykorzystywane są głównie w kampaniach tekstowych. To tam należy określić najbardziej interesujące nas słowa, które będą generować wyświetlenia. Powyższy podział wśród fraz w zakresie pozycjonowania jest adekwatny także w temacie Google Ads. Tutaj jednak głównym celem powinna być sprzedaż lub jakakolwiek inna konwersja, nie samo wyświetlenie na górze strony.

Kampania brandowa

To ciekawy przypadek kampanii tekstowej wykorzystującej słowa kluczowe powiązane bezpośrednio z Twoim brandem. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że jest to działanie bez sensu – jednak im większą firmę będziesz miał, tym bardziej będziesz w stanie dostrzec zalety takiego rozwiązania. Dlaczego? Konkurencja nigdy nie śpi – wciąż można zauważyć na rynku reklamowym nieczyste zagrania w obrębie jednej branży, gdzie dana marka wyświetla się na słowa kluczowe innego brandu. W takiej sytuacji można wyjść obronną ręką na dwa sposoby: podnieść rękawicę i stworzyć kampanię na swój brand z wyższymi stawkami lub zastrzec znak firmowy i zgłosić prawa do supportu Google Ads. Oba wyjścia są efektywne – w przypadku pierwszego należy mieć jednak świadomość tego, że jeśli takie potyczki pójdą o krok za daleko, można z dużym prawdopodobieństwem wydać ogromne kwoty na samą kampanię tekstową. Drugie rozwiązanie jest z pewnością bezpieczniejsze.

Wszelkie pozostałe słowa kluczowe są wykorzystywane w ramach klasycznej reklamy tekstowej, o której nieco więcej przeczytacie pod tym linkiem. Reklama brandowa jest szczególną kategorią – wykorzystywaną z sukcesem przez wiele firm, dzięki czemu warto mieć ją także na swoim koncie. W przypadku reklam Google Ads należy pamiętać o tym, by – nieco inaczej niż w SEO – słowa kluczowe nie były zbyt ogólne. Im trafniejsze i konkretniejsze frazy dobierzesz do reklamowania, zyskasz tym większą szansę na konwersję. Koniec końców należy pamiętać, że to właśnie konwersja jest celem reklamowym – nie wyświetlenie na najwyższej pozycji.

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here