Marketerzy internetowi mają mnóstwo zadań związanych z działaniami w swoim obszarze, w tym optymalizacja treści, reklam oraz analiza. Narzędziem, które potrafi sporo ułatwić i pozwoli uporać się z wdrażaniem tagów do kodu źródłowego strony jest Google Tag Manager. Jeśli do tej pory nie spotkałeś się z tym programem, przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się, dlaczego powinieneś jak najszybciej to zmienić.

Wszystko w jednym miejscu

Nieraz zdarzy Ci się – lub nawet już zdarzyło – korzystać z wielu różnych narzędzi marketingowych. Im więcej ich jest, tym łatwiej jest o czynnik ludzki, jakim jest błąd wynikający z dezorientacji i zagubienia wśród mnóstwa kodów. Google Tag Manager pozwala na to, by wszelkie tagi były uporządkowane w jednym miejscu. Panel jest intuicyjny, dzięki czemu od razu widać, który kod uruchamia się na jakiej podstronie i dodatkowo, jakie warunki muszą zostać spełnione. Wszystko jest edytowalne i całkowicie pod Twoją kontrolą. Warto także wiedzieć, że Google Tag Manager jest narzędziem, do którego można nadawać dostęp pozostałym osobom z poziomu konta, jak i jednego kontenera. Aby nadać dostęp dodatkowemu użytkownikowi, musisz być administratorem GTM. Poniżej lista możliwych uprawnień:

  • Brak dostępu – osoba, którą widzisz na liście, nie otrzymała od Ciebie wystarczających uprawnień;
  • Wyświetlanie – dany kontener jest uwzględniony na liście użytkownika, dzięki czemu ma on możliwość przeglądania wszystkich elementów, tj. tagów, reguł i zmiennych, jednak nie może wprowadzać żadnych zmian;
  • Edytowanie – poza wyświetlaniem, pojawia się możliwość edycji różnych obszarów roboczych i wprowadzania stosownych zmian w ich obrębie, jednak – co ważne – nie ma możliwości ich publikacji;
  • Zatwierdzanie – dana osoba ma możliwość stworzenia własnych wersji, obszarów roboczych i ich edycji, jednak nadal nie ma możliwości ich publikacji;
  • Publikowanie – dopiero po nadaniu tego poziomu uprawnień dany użytkownik może wszelkie zmiany wprowadzane w obrębie stworzonych obszarów roboczych publikować na koncie.
google tag manager zalety
fot. pixabay.com

Wygoda we wdrażaniu tagów

Wszelkie zmiany w obrębie kodu źródłowego strony zazwyczaj są czasochłonne. Trzeba przeanalizować, co, gdzie i jak wdrożyć, by nie ryzykować ewentualnymi błędami, które mogą utrudnić wyświetlanie witryny. Dzięki Google Tag Managerowi masz możliwość instalacji wszelkich tagów bez konieczności wchodzenia w kod źródłowy. To intuicyjne narzędzie, które pozwoli raz na zawsze pozbawić Cię problemu z wdrażaniem różnych zmiennych. Funkcjonalność programu jest na tyle szeroka, że pozwala na wykorzystanie wielu konfiguracji bez pomocy dodatkowego specjalisty.

Szybkość działania

W wielu firmach dział IT jest najbardziej obłożonym pracą zespołem. Zazwyczaj na wdrażanie nowych pomysłów trzeba czekać na swoją kolej, co nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem. Google Tag Manager daje Ci niezależność – za pomocą kilku kliknięć jesteś w stanie zaimplementować kilka różnych kodów od zupełnie innych dostawców. Ponadto masz możliwość podglądu wprowadzanych zmian bezpośrednio przed ich publikacją – w ten sposób możesz upewnić się, czy wszelkie tagi zostały wdrożone poprawnie. Jeśli nie, wystarczy cofnąć się do prawidłowej wersji i zacząć od początku. Warto jednak mieć świadomosć tego, że o ile do podstawowych funkcji nie będzie potrzebna specjalistyczna wiedza, o tyle przy wykorzystywaniu bardziej zaawansowanych działań prawdopodobnie przydadzą się przynajmniej podstawy z zakresu programowania.

po co mi google tag manager
fot. pixabay.com

Gotowe reguły

Niepodważalną zaletą w użytkowaniu Google Tag Managera jest baza gotowych reguł, które możesz wykorzystać podczas tworzenia tagów. Nie ma potrzeby pisania i szukania skryptów, które będą bardziej zaawansowane. Wystarczy wybrać odpowiedni typ warunku, który Cię interesuje, poprawnie go skonfigurować, dodając do niego tag wraz ze zmienną. Wówczas zapisujemy zmiany i publikujemy najnowszą wersję kontenera. Oczywiście, może zdarzyć się tak, że na liście nie znajdziesz reguły, która jest niezbędna do wykonania Twojego pomysłu. Google Tag Manager daje Ci jednak możliwość korzystania ze zdarzeń niestandardowych w celu stworzenia własnych warunków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here