Tworząc kampanię reklamową na Facebook’u, zazwyczaj stawiamy na wyjścia oczywiste, standardowe. Jednak niewiele trzeba, by odkryć drzemiący w social mediach potencjał, jakim są niestandardowe grupy odbiorców w przypadku Facebook Business. Dzięki naszym radom możesz sprawić, że Twoje reklamy zyskają zupełnie nowy odbiór!
Jak stworzyć niestandardową grupę odbiorców?
Wystarczy przejść z poziomu Menedżera reklam w zakładkę “Odbiorcy”. Aby utworzyć jedną z grup, należy kliknąć przycisk “Utwórz grupę odbiorców”, a następnie “Grupa niestandardowych odbiorców”. Wówczas ukaże Ci się taki widok:

Grupa niestandardowych odbiorców ma to do siebie, że ona już istnieje na Facebook’u – Ty możesz ją zdefiniować na podstawie np. adresów e-mail, numerów telefonów lub ID Facebook’a. Przede wszystkim sprawdzi się tutaj utworzenie grupy remarketingowej. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, które sprawdzają się w wielu przypadkach.
Remarketing za pomocą zakładki Odbiorcy
W tym celu należy wybrać opcję “Ruch w witrynie internetowej” z powyższego zrzutu ekranu. Powinieneś w tym miejscu upewnić się, czy piksel Facebook’a jest prawidłowo podłączony do Twojej witryny – tylko w ten sposób możesz wykorzystać potencjał zakładki “Odbiorcy”. W innym przypadku dane nie będą zbierane przez kanał, a Ty zostaniesz pozbawiony dodatkowych opcji. Jeśli wszystko jest wdrożone poprawnie, system domyślnie podpowie Ci wybór 30 dni przynależności – oznacza to, że w tej grupie zbierzesz wszystkie osoby, które weszły w interakcję z Twoją witryną w ciągu poprzednich 30 dni.
Grupa najczęściej odwiedzających osób
To kolejna odsłona niestandardowej grupy, którą warto przetestować na swoim koncie. Dotyczy ona stworzenia bazy osób, które w ostatnim czasie weszły w interakcję z Twoją stroną internetową więcej niż np. 2 razy. W tym celu ponownie należy udać się na zakładkę “Odbiorcy”, wybrać “Utwórz grupę odbiorców” i “Grupa niestandardowych odbiorców”. Następnie zaznaczamy opcję “Ruch w witrynie internetowej” -> “Osoby, które odwiedziły konkretne strony internetowe”. W pole URL wpisujemy adres docelowy naszej witryny, następnie wybieramy “Zawęź dodatkowo wg”. Tutaj należy wybrać “Częstotliwość” i zaznaczyć więcej niż 2. W praktyce oznacza to, że stworzysz grupę osób, które weszły w interakcję z Twoją witryną więcej niż 2 razy w ciągu ostatnich 30 dni.

Porzucony koszyk
Co prawda możesz utworzyć reklamę specjalnie dla osób, które porzuciły koszyk w Twoim sklepie internetowym bezpośrednio poprzez Menedżera reklam z celem kampanii “Sprzedaż z katalogu”, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by taką grupę stworzyć samodzielnie. Dzięki temu zyskasz możliwość stworzenia dowolnej kreacji reklamowej, nie uzależniając kampanii wyłącznie od dynamicznych reklam. Schemat stworzenia takiej grupy wygląda podobnie, jak w poprzednich przypadkach, a mianowicie:
Utwórz grupę odbiorców > Grupa niestandardowych odbiorców > Ruch w witrynie internetowej
Za pomocą zdarzeń definiujemy interesującą nas opcję, w tym przypadku “Add to cart”. Należy ustalić liczbę dni, a także – co jest kluczowe – wykluczyć osoby, które w tej samej liczbie dni dokonały zakupu na stronie. Należy zatem zaznaczyć opcję “Wyklucz” i wybrać z listy “Purchase”.
Zalety niestandardowych grup odbiorców
Powyższe przykłady to jedynie kilka kropel w oceanie, który oferuje nam Facebook Business. Ciekawą opcją możliwą do wypróbowania w zakładce “Odbiorcy” jest grupa podobnych odbiorców, czyli tzw. Lookalike. Testowanie różnych rozwiązań pozwoli Ci przede wszystkim na:
- sprawdzanie nowych opcji, które być może przyczynią się do wzrostu sprzedaży lub zainteresowania Twoją ofertą;
- braku powtarzalności i schematyczności, a co za tym idzie – częstotliwość reklamowa będzie cały czas na zadowalającym poziomie;
- zdobycie nowych grup odbiorców, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami;
- bycie zawsze o krok przed konkurencją.
Warto dokonać analizy i bieżącej oceny wyników reklamowych, by skalować swój biznes i osiągać jak najlepsze efekty.
[…] podobnych odbiorców to jedne z najczęściej wybieranych przez reklamodawców opcji w przypadku grup niestandardowych na Facebook’u. Nic dziwnego – dają mnóstwo możliwości targetowania […]