W wyszukiwarce Google codziennie mnóstwo czasu spędzają miliony użytkowników, którzy w prosty sposób mogą znaleźć Twoją ofertę w Internecie. Aby tak się stało, należy najpierw zastosować odpowiednie słowa kluczowe w reklamach Google Ads.

Słowa kluczowe – czym one są?

Słowa kluczowe są frazami wpisywanymi przez użytkowników wyszukiwarki internetowej Google podczas szukania interesujących ich informacji. To właśnie one stanowią o sukcesie kampanii reklamowej Google Ads – ich odpowiednie dobranie skutkuje odnalezieniem potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki słowom kluczowym użytkownicy zobaczą interesujące ich informacje w chwili szukania ich w wyszukiwarce internetowej – Ty natomiast zapłacisz dopiero za ich kliknięcie w Twoją reklamę. Warto nadmienić, że fraz kluczowych używa się wyłącznie w celu stworzenia kampanii tekstowej.

planowanie słów kluczowych
fot. pixabay.com

Planer słów kluczowych – pomocna dłoń w wyborze fraz

Ze względu na ogromne możliwości, które daje trafny dobór słów kluczowych do kampanii reklamowej, powstało narzędzie ułatwiające wybór, a jest nim planer słów kluczowych Google Ads. Jest ono bezpłatne, a jego użytkowanie ma pomóc Ci w przyciągnięciu klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Planer słów kluczowych dobiera odpowiednie frazy na podstawie:

  • słowa kluczowego – wystarczy, że wpiszesz hasło powiązane z Twoją firmą, a planer słów kluczowych na jego podstawie zaoferuje inne frazy mające związek z wcześniej wpisaną;
  • strony docelowej – narzędzie za pomocą algorytmów odczyta treść danej podstrony Twojej witryny i na jej podstawie dobierze najlepiej pasujące słowa kluczowe;
  • kategorii produktów – należy wybrać kategorię najlepiej odzwierciedlającą Twoją działalność, a planer przedstawi Ci najczęściej wpisywane słowa kluczowe, które pomogą odnaleźć produkty czy też usługi podobne do Twoich.

Jak wykorzystać planer słów kluczowych?

Prowadząc kampanię reklamową, wybierasz odpowiednie słowa kluczowe i ustalasz wybrane przez siebie lub zasugerowane przez system stawki. Stawka jest maksymalną kwotą, którą zapłacisz za kliknięcie w Twoją reklamę w momencie wyszukania jej przy użyciu danej frazy. Z reguły będzie tak, że im wyższą stawkę ustalisz, tym większą zyskasz szansę na pokazanie swojej reklamy i wygranie aukcji z konkurencyjnymi firmami. Jest to jednak jedna z trzech składowych wpływających na wyświetlenie na samej górze wyszukiwarki – pozostałymi czynnikami jest jakość Twojej strony docelowej (Google porównuje witrynę Twoją oraz konkurencyjne), a także jakość reklam (to, na ile reklama jest dopasowana do słowa kluczowego oraz jak wypada na tle reklam konkurencji).

planer słów kluczowych google ads
fot. pixabay.com

Przepis na sukces? Wszystko z umiarem

Jak można się spodziewać, istnieje bardzo dużo kombinacji wyrażeń i fraz kluczowych, które będą pasowały do Twojej firmy, jednak nie w tym rzecz, by wybrać wszystkie naraz i opłacać kliknięcia. Doprowadzi to wyłącznie do przepalania budżetu i prawdopodobnie znikomej efektywności działań. Warto przede wszystkim dogłębnie przeanalizować zachowania użytkowników, np. poprzez tag śledzący Google Analytics, by zrozumieć, czego tak naprawdę oczekują od naszej firmy. W przypadku słów kluczowych planer podpowie Ci, jaką prawdopodobną kwotę będziesz musiał zapłacić za wyświetlanie się na górze strony. 

Będą sytuacje, w których lepszym rozwiązaniem będzie rezygnacja z bycia na topie, a inwestowanie we frazy rzadziej wyszukiwane. Zazwyczaj to właśnie one będą najlepsze jakościowo i pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel w postaci konwersji. Najdroższe i najczęściej wyszukiwane frazy będą miały to do siebie, że wiele firm będzie konkurować między sobą, by pojawiać się na samej górze Google podczas ich używania. Przy słowach ogólnych, niepowiązanych ściśle z konkretną marką, nie będzie miało aż takiego znaczenia wyświetlanie się na topie. Inaczej sprawa wygląda w przypadku konkurowania o nazwę brandu – często bowiem jest tak, że konkurencja używa nieczystych zagrań i próbuje wyświetlania na słowa kluczowe związane z innym brandem, który ma dużo wyszukań. Przykładem może być nieznany sklep meblowy wyświetlający swoje reklamy na słowo kluczowe “Ikea”. Wówczas warto przeznaczyć osobny budżet na „walkę” z firmami konkurencyjnymi o swój brand.

1 KOMENTARZ

  1. […] Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W większości przypadków trzeba będzie być ostrożnym podczas wybierania dopasowania przybliżonego, ponieważ w dużej mierze słowa, z jakimi powiąże nas algorytm Google, mogą nie spełniać naszych oczekiwań. Są jednak sytuacje, w których to dopasowanie będzie sprawdzało się bardzo dobrze, czyli kiedy będziemy chcieli wyświetlać się na markę konkurencji, tak jak w przypadku opisanych powyżej butów. Dopasowanie ścisłe natomiast może okazać się zbyt ograniczoną opcją, ponieważ nie będzie zauważać potencjalnie konwertujących fraz. Prawdopodobnie najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wybór dopasowania do wyrażenia i bieżąca kontrola wyników. Wybór słów kluczowych natomiast można dopasować według Planera słów kluczowych oferowanego przez narzędzie Google Ads. […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here