Jak wspominaliśmy, na reklamy Google Ads składa się kilka konkretnych kategorii, wśród których osoba promująca swój biznes może wybrać idealną dla siebie. Jedną z nich jest reklama w sieci wyszukiwania, czyli prościej mówiąc – tekstowa. To podstawowa forma w postaci linków sponsorowanych wyświetlających się w wyszukiwarce Google. Jak stworzyć poprawną reklamę tekstową i co składa się na jej elementy?

reklama w sieci wyszukiwania
fot. pixabay.com

Słowa kluczowe

To jest podstawa. Słowa kluczowe, czyli najbardziej wartościowe dla nas frazy, na które będzie wyświetlać się nasza reklama. Przykład: usługi, wróżka stawiająca tarota. Słowa kluczowe, które nas interesują: wróżka [nazwa miejscowości], tarot [nazwa miejscowości] i tak dalej. Kluczową kwestią jest dobranie odpowiedniej lokalizacji – jeśli chcesz, by Twoja marka była wyświetlana w całej Polsce, koniecznie uwzględnij nazwę miejscowości w słowie kluczowym, tak jak pokazaliśmy w powyższym schemacie. Jeśli natomiast chcesz ograniczyć się do promowania biznesu wyłącznie w obszarze swojej działalności lub w pewnym promieniu, możesz postawić na bardziej ogólne frazy. Szkoły są różne i wszystko tak naprawdę zależy od tego, co będzie się na kampanii sprawdzać. Wiele osób nie uznaje wyświetlania reklam na całą Polskę, niezależnie od tego, czy pojawia się sygnalizacja w postaci miejscowości świadczenia usług. Nie trzeba się jednak bać podjęcia próby takiego zadania, ponieważ bardzo często może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Typy dopasowań

Wybór kluczowych dla naszego biznesu fraz to jednak nie wszystko. Trzeba mieć świadomość pewnych zasad obowiązujących w Google Ads w kwestii tworzenia reklam tekstowych, a mianowicie typy dopasowań słów. Istnieją trzy: ścisłe, do wyrażenia oraz przybliżone.

Dopasowanie ścisłe

To typ dopasowania, który charakteryzuje się kwadratowym nawiasem: [słowo kluczowe]. Oznacza to, że użytkownik zobaczy naszą reklamę tylko i wyłącznie w przypadku wpisania w wyszukiwarkę frazy takiej, jak wybrana przez nas. Przykład: nasze słowo kluczowe to [buty nike] w dopasowaniu ścisłym. Użytkownik wpisuje frazę [buty nike] – reklama wyświetla się. Jednak po wpisaniu [niebieskie buty nike] nasza reklama już się nie wyświetli.

Dopasowanie do wyrażenia

Jeśli jednak użyjemy cudzysłów przy naszym słowie kluczowym: “buty nike”, to otrzymamy dopasowanie do wyrażenia. Oznacza to, że w tym przypadku, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło zarówno [buty nike], jak i [niebieskie buty nike], nasza reklama pojawi się przed jego oczami. Na takie działanie pozwala wybór tego konkretnego dopasowania. Dodatkowe słowa mogą pojawić się przed lub po interesującej nas frazie, jednak nigdy w środku – jeśli naszym słowem kluczowym są “buty nike”, to podczas wpisywania “buty niebieskie nike” reklama nie wyświetli się.

Dopasowanie przybliżone

Najbardziej ogólne ze wszystkich dopasowań, czyli przybliżone. Najprościej mówiąc, w tym przypadku reklama wyświetla się zarówno na Twoją wybraną frazę, jak i na skojarzone, podobne do niej. Pozostańmy przy naszych butach Nike – tym razem nie będzie tutaj symbolu graficznego, dopasowanie przybliżone polega na wpisaniu frazy bez znaków interpunkcyjnych. Wpisujemy zatem buty nike. Nasz użytkownik wpisuje “buty adidas” i widzi naszą reklamę. W taki mniej więcej sposób działa ostatnia kategoria dopasowań słów kluczowych w Google Ads.

typy dopasowań adwords
fot. pixabay.com

Które dopasowanie wybrać?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W większości przypadków trzeba będzie być ostrożnym podczas wybierania dopasowania przybliżonego, ponieważ w dużej mierze słowa, z jakimi powiąże nas algorytm Google, mogą nie spełniać naszych oczekiwań. Są jednak sytuacje, w których to dopasowanie będzie sprawdzało się bardzo dobrze, czyli kiedy będziemy chcieli wyświetlać się na markę konkurencji, tak jak w przypadku opisanych powyżej butów. Dopasowanie ścisłe natomiast może okazać się zbyt ograniczoną opcją, ponieważ nie będzie zauważać potencjalnie konwertujących fraz. Prawdopodobnie najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wybór dopasowania do wyrażenia i bieżąca kontrola wyników. Wybór słów kluczowych natomiast można dopasować według Planera słów kluczowych oferowanego przez narzędzie Google Ads.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here