Kampania zakupowa Google stała się w ostatnich czasach jednym z lepszych pomysłów na reklamowanie oferty sklepów e-commerce w jednej z popularniejszych wyszukiwarek, czyli Google. To właśnie dzięki niej ścieżka klienta do dokonania transakcji zostaje maksymalnie skrócona i uproszczona, dzięki czemu można spodziewać się największej skuteczności właśnie w tej kategorii reklam.

reklama zakupowa google
fot. pixabay.com

Kampania produktowa – po co?

Reklamy zakupowe Google pozwalają reklamodawcom na przyciągnięcie zdecydowanie większej grupy odbiorców, którzy stają się potencjalnymi klientami. To dzięki tej kategorii promocji w Google Ads użytkownik może znaleźć to, co go interesuje w szybki i łatwy sposób. Działa to poniekąd na zasadzie reklamy tekstowej, jednak jak można się domyślić – z większą skutecznością. Wpływ na to mają przede wszystkim grafiki i ceny zaciągane z panelu sklepu – dzięki temu osoba szukająca danego produktu ma od razu możliwość zweryfikowania, czy nasza reklama odpowiada jej oczekiwaniom. To świetny sposób na oszczędzanie budżetu reklamowego – jak pamiętacie, Google rozlicza się dopiero za kliknięcia w reklamę. Podczas kiedy reklama tekstowa może nie rozwiewać wątpliwości i zachęcić do wejścia na witrynę, nawet jeśli ktoś absolutnie nie chce skorzystać z oferty, kampania produktowa przedstawia wszystko na tak zwanym talerzu. To właśnie dlatego reklamodawcy sklepów e-commerce tak chętnie sięgają po ten typ kampanii – przejawia się nie tylko większą skutecznością, ale też możliwością odseparowania niezainteresowanych użytkowników.

Jak stworzyć reklamę produktową?

Należy mieć świadomość tego, że reklamy produktowej nie da się stworzyć wyłącznie poprzez panel Google Ads – trzeba posiadać aktywne konto Google Merchant. To jedna z gałęzi Google pozwalająca na utworzenie reklam zakupowych w wyszukiwarce. Przede wszystkim ważnym pojęciem jest “product feed”. To nic innego, jak link prowadzący do zbioru wszystkich Twoich produktów wyciągnięty z panelu Twojego sklepu. Dzięki niemu możesz aktywować swoje konto Google Merchant – za pomocą linku zostanie wygenerowana lista, która następnie zaimportuje się do konta Google Ads. Oczywiście, konta należy prawidłowo połączyć. W tym celu wystarczy skonfigurować konto Google Merchant i w polu “Połącz z kontem Google Ads” wpisać właściwy numer ID widniejący na samej górze pod nazwą na panelu reklamowym.

Co można reklamować w Google Merchant?

Google Merchant to konto stworzone z myślą o reklamodawcach sklepów e-commerce. Nie da się za jego pomocą reklamować czegoś innego. Co ważne, trzeba zwrócić uwagę na konfigurację swojej witryny. Nadal często można spotkać się ze sklepami, które swoje zamówienia finalizują poprzez wiadomość mailową. Nie ma zatem przycisku “Kup teraz”, nie ma ścieżki zakupowej – jest jedynie informacja e-mail. Niestety, ale takie sklepy nie mają szansy reklamy w Google Merchant. Powodem jest to, że Google stara się maksymalnie upraszczać zakupy w swojej wyszukiwarce, dlatego chętniej przedstawia sklepy działające intuicyjnie i pozwalające na przejrzystą transakcję. Ponadto problemem tutaj może być mierzenie konwersji – żadne narzędzie nie będzie w stanie wychwycić, co dany użytkownik zamówił poprzez wiadomość e-mail i w jakiej kwocie. 

reklama produktowa
fot. pixabay.com

Czego nie da się reklamować w Google Ads?

Wiemy zatem, co można reklamować w Google Ads za pośrednictwem Google Merchant. Jest jednak szereg grup produktów, których promowanie jest zakazane, a należą do nich:

  • podróbki produktów;
  • produkty promujące zachowanie rasistowskie;
  • fałszywe dokumenty;
  • wyroby tytoniowe.

Jest jednak inna kategoria, którą Google określa jako “treści o ograniczonych możliwościach promowania”. Oznacza to, że nie grozi nam całkowite zbanowanie konta reklamowego, a jedynie pewne ograniczenie w wyświetlaniu reklam. Do tej grupy należą m.in. sklepy erotyczne, alkohol, wszelkie treści związane z hazardem czy opieką medyczną, treści polityczne i znaki towarowe. Co ważne, aby promować treści medyczne, należy uzyskać odpowiedni certyfikat za pośrednictwem Google Support.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here