Najbardziej niedocenianą i jednocześnie jedną z ważniejszych podstron na każdej witrynie internetowej jest zazwyczaj zakładka “O firmie”. Często jest tak, że nie mamy do końca pomysłu, w jaki sposób dobrze ubrać w słowa to, czym się zajmujemy, nie umiemy zachęcić potencjalnego klienta do tego, by rzeczywiście chciał u nas zostać na dłużej, licząc na to, że oferta sama się obroni. A nie zawsze tak będzie! Poniżej zebraliśmy kilka wskazówek, dzięki którym napiszesz dobry tekst o swojej marce.

Skup się na tym, do kogo kierujesz tekst

Gdy piszesz kilka zdań o firmie, zazwyczaj pierwszą myślą jest pokazanie medali, osiągnięć i wszelkich zdarzeń, którymi można się pochwalić. Jednak należy zastanowić się, czy będąc odbiorcą takiego tekstu, zainteresowałaby Cię taka historia? Jasne, że można pokazać to, z czego jest się najbardziej dumnym – trzeba tylko znaleźć na to odpowiedni sposób! Przede wszystkim warto przypomnieć sobie pojęcie “storytelling”. Marka też może opowiadać ciekawą historię! Jeśli prowadzisz swój biznes, używając oficjalnego języka, najlepiej będzie zachować tę samą zasadę także pisząc tekst o firmie – wówczas dobrym pomysłem może być wykorzystanie języka korzyści. Zamiast przedstawiać same fakty, spróbuj powiedzieć, co dzięki nim zyska Twój odbiorca.

tekst o firmie
fot. pixabay.com

Postaw na konkret

Marketingowe chwyty zazwyczaj operują wyrażeniami, które przedstawiają firmę w dobrym świetle, ale dokładnie to samo będzie można powiedzieć o każdej innej marce. Chodzi o wyrażenia typu: “Gwarancja najwyższej jakości”, “Doświadczony i profesjonalny personel”, “Najmniejszy procent reklamacji wśród konkurencji”. Oczywiście, te słowa mogą być prawdziwe, jednak nie mówią kompletnie nic konkretnego, dzięki czemu wyróżnisz się wśród pozostałych firm w tej samej branży. O wiele lepszym pomysłem niż korzystanie z utartych zwrotów będzie zatem przedstawienie faktów. Pamiętaj o zasadzie, którą przytoczyliśmy wcześniej – ubierz je w odpowiednie słowa i zbuduj ciekawą historię. Jeśli przychodzi Ci to z trudem, pomyśl nad zleceniem napisania ciekawego tekstu o Twojej firmie copywriterowi. W takiej sytuacji koniecznie pamiętaj o stworzeniu konkretnego i wartościowego briefu!

Znajdź swój styl

Często spotykanym problemem jest nadużywanie zbyt długich zdań. Zamiast tego zazwyczaj lepiej będzie posłużyć się krótszymi wyrażeniami, dzięki czemu zbudujesz dynamikę tekstu. Ponadto nie ma sensu – zwłaszcza w zakładce “O firmie” – używać zbędnych ozdobników i strony biernej. Wpłynie to może nie tyle na jakość samego tekstu, co na jego odbiór przez potencjalnego klienta. Prawdopodobnie o wiele szybciej zmęczy się, czytając zlepek kilkunastu słów, niż gdy podzieli się je na kilka osobnych zdań. Strona bierna to kolejna rzecz, która przede wszystkim wpływa na pogłębienie dystansu między Tobą a użytkownikiem. Zakładka, w której opisujesz swoją historię i próbujesz zyskać sympatię odbiorców, powinna ten dystans skracać! Dlatego warto rozważyć użycie w tym przypadku strony czynnej – zwracać się bezpośrednio do użytkowników, pisać krótko, ale konkretnie. 

jak napisać tekst o firmie
fot. pixabay.com

Pamiętaj, że to nie tekst sprzedażowy

Wiadomo, że prowadząc biznes, zawsze chce się jak najwięcej sprzedać. Jednak podstrona “O firmie” zdecydowanie nie jest odpowiednim miejscem na używanie tekstów sprzedażowych. Zyskując przychylność klientów, nie powinieneś nachalnie wciskać swoich produktów czy usług – to od razu widać! Wykorzystaj tę zakładkę do tego, by w miły, prosty i przyjemny sposób opowiedzieć swoją historię – jak wpadłeś na to, by założyć biznes, ile miałeś lat, kto Ci w tym pomógł. Dobrze napisana opowieść ma prawo przełożyć się na sprzedaż bez celowego wtrącania tego zamiaru! Dzięki temu zapadniesz w pamięć użytkownikom, którzy weszli w interakcję z podstroną i z dużym prawdopodobieństwem zachęcisz ich do odwiedzenia pozostałych Twoich zakładek. Będą chcieli dowiedzieć się więcej i tym samym mogą zainteresować ich Twoje produkty lub usługi.

Powyższe wskazówki przydadzą się nie tylko początkującym, ale też osobom, które od dawna prowadzą internetowy biznes. Często zapominamy o własnej historii, a to właśnie w niej może drzemać ukryty potencjał sprzedażowy.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here