Pisanie dobrych tekstów w internecie to nie lada wyzwanie! Często skupiamy się na tym, by były zgodne z SEO, co z pewnością pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie strony. Zapominamy jednak o tym, że po drugiej stronie monitora jest nie robot wyszukiwarki, ale odbiorca, który czyta nasze treści. Jak zachęcić go do tego, by skorzystał z naszej oferty? Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań i odpowiedzi na to pytanie jest język korzyści.

Czym jest język korzyści?

Jest to jedna z podstawowych technik perswazyjnych, które wykorzystywane są od wielu lat. Za jego pomocą pokazujemy korzyści, jakie płyną z użytkowania danego produktu lub skorzystania z usługi, natomiast rezygnujemy z przedstawiania ewentualnych wad. Ten sposób wpływa na zwiększenie sprzedaży ze względu na zachęcanie potencjalnych odbiorców do dokonania zakupu. Pisząc tekst sprzedażowy w oparciu o język korzyści należy wziąć pod uwagę najważniejsze elementy danego produktu. Należą do nich przede wszystkim cechy, które wyróżniają go na tle pozostałych, konkurencyjnych towarów. Ważna jest też cena. To podstawowy aspekt, na który odbiorcy zwracają uwagę przed dokonaniem transakcji. Jeśli jest wysoka, warto w opisie przedstawić, co klient zyska, kupując przedmiot. Im więcej zalet, tym lepiej! W ten sposób argumentujesz wysoką cenę, a potencjalny nabywca zastanowi się nad zakupem. Wskazówką jest też to, by – niezależnie od wysokości – pisać o cenie tak, jakby była wyjątkowo okazyjna. W końcu posiadacz danego produktu zyska o wiele więcej, kupując go!

język korzyści
fot. pixabay.com

Język korzyści w praktyce – jak pisać?

Wiedząc, czym jest język korzyści, ogromnym marnowaniem potencjału byłoby go nie używać na swojej witrynie internetowej. Warto jednak na samym początku ustalić, w jakich tekstach najlepiej go wpleść:

  • opisy kategorii i produktów – to podstawa! Dzięki dobremu przedstawieniu produktu potencjalny klient prawdopodobnie od razu dokona zakupu;
  • teksty sprzedażowe – znajdą się przede wszystkim na blogach firmowych;
  • artykuły sponsorowane – tutaj jednak trzeba uważać, by nie przesadzić. Wszystkie najważniejsze informacje, w tym to, na ile promować zakup produktu, a na ile po prostu wpleść subtelnie wiadomość w tekst, prawdopodobnie otrzymasz w briefie od zleceniodawcy. Jeśli nie, najlepiej skontaktować się z nim przed przystąpieniem do tworzenia treści.

Są to teksty, które można tworzyć samemu, a można przekazać do zredagowania copywriterowi. Ilość materiałów do napisania może przytłaczać, dlatego często oddelegowanie tego obowiązku specjaliście od pisania tekstów będzie o wiele lepszym pomysłem.

Pozostaje zatem pytanie, jak w praktyce wykorzystać język korzyści? Poniżej zebraliśmy kilka najistotniejszych wskazówek.

jak pisać językiem korzyści
fot. pixabay.com

Zadbaj o dynamikę tekstu

Podobnie jak w przypadku tekstu opisującego Twoją firmę, tak i w pozostałych znajdujących się na stronie dobrą praktyką jest używanie krótkich, prostych zdań. Niezależnie od tego, czy opisujesz produkt, czy usługę – zawiłe branżowe wyrażenia nie będą zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy i należy o tym pamiętać.

Pisz prawdę

Podczas używania języka korzyści często chcemy powiedzieć o produkcie jak najlepiej. To dobrze, jednak warto znać umiar, a także nigdy nie kłamać. W przedstawiane zalety trzeba nie tylko wierzyć, ale muszą rzeczywiście istnieć. Być może sprzedasz produkt raz, drugi, trzeci – jednak jeśli kłamiesz na jego temat, klienci do Ciebie nie powrócą, bo stracisz ich zaufanie, na które trzeba pracować nawet latami.

Zwróć uwagę na potrzeby klientów

Zalety, które przedstawiasz, powinny nie tylko dobrze komponować się w tekście sprzedażowym, ale przede wszystkim spełniać oczekiwania i potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się przez chwilę, czy będąc na ich miejscu, chciałbyś dokonać zakupu na swojej stronie i co dana usługa lub produkt wniesie do Twojego życia. To ważny element w stosowaniu języka korzyści!

Zadbaj o wizualny aspekt tekstu

Przedstawiając cechy produktu jedna po drugiej, nie każdy klient je zobaczy. Nie ma co się oszukiwać, w dzisiejszych czasach ludzie czytają jak najmniej. Warto zatem zalety wypunktować i wyróżnić w taki sposób, by na pewno rzucały się w oczy i były przyjazne do czytania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here