Coraz częściej, wchodząc na witryny różnych firm, spotkać się można z blogami firmowymi. Jego bieżące aktualizowanie pozwala przede wszystkim na nowe możliwości reklamowania w sieci chociażby pod postacią artykułów sponsorowanych. Poniżej zebraliśmy najważniejsze powody, dla których blog firmowy to absolutny must have dla każdego, kto posiada witrynę internetową.
Ułatwianie decyzji zakupowej
Klienci często potrzebują większej ilości informacji. Zebranie odpowiedzi na pytania w FAQ być może rozwiąże problem, jednak warto wnieść coś więcej, dzięki czemu nie zrodzą się kolejne wątpliwości. To właśnie na blogu można stworzyć wartościowy content, dzięki któremu przede wszystkim ułatwisz klientom podjęcie decyzji zakupowej. W jednym miejscu zbierzesz informacje o swojej firmie i rozwiejesz wszelkie wątpliwości potencjalnego odbiorcy. Ponadto w nieco mniej nachalny sposób niż teksty sprzedażowe zachęcisz do zakupu danego produktu lub usługi.
Pozycjonowanie strony
Dla każdego, kto posiada witrynę internetową, ważną kwestią jest pozycja w rankingu wyszukiwarki Google. W celu jej poprawy warto wykorzystywać nie tylko marketing szeptany, ale także blog firmowy, na którym będziesz mógł wrzucać treści pozycjonujące. Artykuły zamieszczane w tym miejscu pozwalają na budowanie tzw. długiego ogona, czyli fraz, które klienci mogą wpisywać w Google, ale które raczej odbiegają od głównych słów kluczowych, na których skupiasz się na stronie. Przykład: “różowe rękawiczki dla dziewczynki na zimę 2021”, podczas gdy Twoja fraza to “rękawiczki dla dziewczynki”. Tego typu frazy są potencjałem na wygenerowanie organicznych konwersji, które bez bloga firmowego miałyby bardzo niską szansę na zaistnienie. W pozycjonowaniu strony i odnalezieniu słów kluczowych z długiego ogona może pomóc także bieżąca optymalizacja artykułów. Czasami prawdopodobnie łatwiej będzie zatrudnić do tego specjalistę.
Pozycja eksperta danego tematu
To coś, co przydaje się szczególnie w przypadku sprzedaży usług. Jesteś prawnikiem? Możesz prowadzić bloga firmowego na tematy prawnicze, przybliżając tę tematykę potencjalnym klientom. W ten sposób przekazujesz swoją fachową wiedzę, pomagając użytkownikom w różnych problemach, z którymi obecnie się mierzą. Dzięki temu stajesz się specjalistą w swojej dziedzinie, a inni mają szansę to zauważyć i polecić kolejnym osobom. Bycie ekspertem ma także inną zaletę, jaką jest budowanie zaufania wśród odbiorców.
Rozwijanie contentu strony
Jeśli chcesz przebić się przez konkurencję w wyszukiwarce Google, prawdopodobnie wiesz, że musisz stawiać na rozwijanie contentu na swojej witrynie internetowej. Z pewnością algorytm większym zaufaniem obdarzy stronę, na której co jakiś czas pojawiają się nowe treści niż taką, na której artykuły od lat pozostają niezmienne. Regularne aktualizowanie bloga firmowego pozwala myśleć, że strona cały czas się rozwija – a to zaowocuje między innymi wyższą pozycją w wyszukiwarce.
Budowanie relacji z klientami
Tak samo jak w przypadku organicznego prowadzenia konta na Facebook’u czy też jakimkolwiek innym kanale social media, tak na blogu firmowym zyskujesz możliwość zbudowania swojej społeczności, z którą nawiążesz relacje.To doskonały sposób na przedstawienie oferty w zupełnie nowy, nieoczywisty sposób i dyskusje w postaci komentarzy pod artykułem. Także w komentarzach możesz znaleźć ciekawe wątki, które interesują potencjalnych klientów, a które możesz rozwinąć w kolejnych wpisach. Takie działania pozwalają przede wszystkim na poznanie swojej widowni, a co za tym idzie, trafne dostosowywanie komunikatów.
Zamieszczenie historii firmy
To coś, co wiąże się z powyższym punktem. Opowiadając historię swojej marki, nie tylko budujesz relację z klientami, pozwalając poznać siebie i swoją firmę, ale też dajesz możliwość zapamiętania charakterystycznych sytuacji czy cech, które opisujesz. W ten sposób wpłyniesz na decyzję zakupową użytkowników odwiedzających Twoją witrynę internetową. Warto zatem nie ograniczać się wyłącznie do krótkiej wzmianki pt. “O nas”, ale napisać nieco szerszą historię w ciekawy, angażujący sposób.
[…] pewno wiesz już, jakie korzyści płyną z posiadania własnego bloga firmowego. Jednak czy wiesz, jak go prowadzić, by jak najlepiej wykorzystać jego potencjał? Choć tak jak […]
[…] teksty sprzedażowe – znajdą się przede wszystkim na blogach firmowych; […]