WordPress to najczęściej używany CMS nie tylko przez blogerów, ale też osoby prowadzące własną działalność usługową czy sklep e-commerce. Warto jednak znać wtyczki, które ułatwiają pracę w systemie i pozwalają na sprawne analizowanie danych czy też usuwanie niepotrzebnego SPAMu bez mrugnięcia okiem. Poniżej przygotowaliśmy wpis najlepszych wtyczek do WordPressa.

Wtyczki – co to jest?

Zacznijmy od podstaw. Wtyczki to płatne lub bezpłatne aplikacje, których zadaniem jest poszerzenie możliwości danego CMS, w przypadku tego artykułu WordPressa, o zupełnie nowe funkcje. Za ich pomocą można wprowadzić drobne zmiany związane z możliwością edycji, ale też moduły, które ułatwią pracę ze sklepem internetowym. WordPress oferuje kilkadziesiąt tysięcy różnych wtyczek, wśród których każdy z pewnością znajdzie swoją ulubioną.

wtyczki do wordpressa
fot. pixabay.,com

Pozycjonowanie

Head, Footers and Post Injections

To narzędzie pozwala na wdrożenie tagów JavaScript w nagłówkach, stopkach i postach na Twoim blogu. Istnieje kilka innych odmian wtyczki tego typu, które pozwalają na te same działania – ta różni się tym, że jest zdecydowanie najmniej wadliwa. Sprawdzi się przede wszystkim w przypadku wgrywania tagów Google Tag Managera. To narzędzie pozwoli Ci chociażby na wgranie dodatkowego kodu w postaci tagu śledzącego Google Analytics czy piksel Facebook’a przy użyciu dosłownie kilku kliknięć.

Yoast SEO

Z pewnością jest to jedna z popularniejszych wtyczek oferujących pomoc w pozycjonowaniu witryny internetowej. Pozwoli Ci zwrócić uwagę na najważniejsze elementy SEO po ustawieniu dodatkowych opcji, tj. frazy kluczowej. Narzędzie podpowie Ci, ile razy słowo zostało wykorzystane w powyższym tekście i zadecyduje, czy jest to wystarczająca ilość. Pozwoli Ci także na dodanie meta opisu postu, a także zmianę widocznego w nagłówku w sieci wyszukiwania tekstu. Sama wtyczka nie pozwoli Ci na to, by strona pokazywała się w rankingu na najwyższych pozycjach, ale z jej pomocą unikniesz typowych błędów. Z pewnością jest to wartościowe narzędzie w przypadku pisania treści pozycjonujących. Warto jednak pamiętać, że nie zastąpi to pracy specjalisty i należy uzupełnić działania SEO o pozostałe elementy, np. marketing szeptany.

Social media

Facebook for WordPress

Dzięki tej wtyczce możesz dodać stronę główną swojego facebookowego fanpage’a na swoją witrynę internetową. Wyświetlany pasek pokaże nazwę, ilość polubień oraz kilka zdjęć profilowych osób, które polajkowały stronę. To przydatne narzędzie, które pozwoli na szybkie połączenie kanału społecznościowego z prowadzonym blogiem lub stroną usługową. Ponadto będzie wizualnie prezentować się o wiele lepiej, dzięki czemu użytkownicy chętniej podejmą interakcję i będą mieli możliwość zostawienia polubienia bez konieczności przechodzenia w tym celu na stronę Facebook’a.

Social Slider Widget

Prowadzisz Instagrama? Warto podpiąć także to konto społecznościowe pod blog na WordPressie. Powyższa wtyczka umożliwia zrobienie tego w dosłownie kilku kliknięciach. Podobnie jak Facebook for WordPress, Social Slider Widget połączy stronę blogową z kanałem społecznościowym w postaci wybranej przez Ciebie – wyświetli się określona ilość kafelków ze zdjęciami oraz zdjęcie profilowe zaimportowane z Instagrama.

wordpress jakie wtyczki
fot. pixabay.com

Sklep internetowy

WooCommerce

To najpopularniejsza wtyczka do WordPressa, dzięki której w szybki sposób stworzysz sklep internetowy. Jej zaletą jest prostota oraz intuicyjność. Za pomocą WooCommerce możesz samodzielnie edytować wszystkie opisy produktów, kategorii, a także pozostałe treści znajdujące się na Twojej stronie.

WooCommerce Google Analytics Integration

Choć prawdopodobnie masz już wdrożony moduł Google Analytics, to jednak warto zainstalować dodatkową, darmową wtyczkę, która pozwoli Ci na połączenie sklepu z analityką. W ten sposób dane o zamówieniach, w tym przede wszystkim o ich wartości, będą przekazywane bezpośrednio do GA, co pozwoli Ci na skuteczną analizę i optymalizację w przypadku prowadzenia działań reklamowych Google Ads. Bez tej wtyczki prawdopodobnie możesz mieć problem z prawidłowym importem wartości zamówień, stąd rekomendacja w jej wdrożeniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here