Remarketing, czyli możliwość śledzenia użytkowników za pomocą reklamy, to świetna strategia marketingowa, pozwalająca na dotarcie do tych osób, które już raz weszły w interakcję z naszą stroną. Choć najczęściej mówi się o retargetingu na Facebook’u oraz w Google Ads, to Instagram również jest platformą, na której warto ten sposób przetestować.

Czym jest remarketing?

Tak jak wspomnieliśmy powyżej, remarketing pozwala na kierowanie reklam do tych osób, które w jakiś sposób wyraziły zainteresowanie naszą ofertą. W przypadku Instagrama mamy możliwość wykorzystania wcześniej zebranych przez piksela Facebook’a danych z tej platformy, dzięki czemu możemy stworzyć nową grupę odbiorców, np. na podstawie aktywności. Ponadto możemy wykorzystać istniejący target danej kampanii i wprowadzić zmianę w jej umiejscowieniu na sam Instagram. Obie opcje są warte przetestowania i będą omówione poniżej.

remarketing instagram
fot. pixabay.com

Remarketing na Instagramie na podstawie aktywności użytkowników

Jeśli wybierasz ten sposób na stworzenie retargetingu w królestwie wizualności, jakim jest Instagram, musisz stworzyć niestandardową grupę odbiorców z poziomu Ustawień firmowych. Taka grupa może być stworzona w oparciu o różne zmienne – nas na potrzeby remarketingu interesuje “Aktywność”. Facebook od dawna wykorzystuje tę opcję, by pozwalać na dotarcie do osób, które weszły w interakcję z naszym fanpagem. Post mógł zostać skomentowany, polubiony lub udostępniony, a osoba, która dokonała akcji, zostaje przypisana do danej grupy. Analogicznie została wdrożona taka możliwość odnośnie Instagrama. Ścieżka wygląda mniej więcej tak:

Odbiorcy -> Utwórz grupę odbiorców -> Grupa niestandardowych odbiorców -> Profil firmowy na Instagramie -> rodzaj interesującej Cię grupy

 

Rodzaje grup do wyboru

Podczas tworzenia remarketingu na Instagramie, zobaczysz kilka możliwości w kontekście utworzenia odpowiedniej grupy odbiorców. Należą do nich:

  • Wszystkie osoby, które podjęły działania wobec Twojej firmy;
  • Wszystkie osoby, które odwiedziły profil firmowy;
  • Osoby, które zareagowały na Twój profil firmowy;
  • Osoby, które zapisały dowolny post lub reklamę.

Najlepszym wyborem są oczywiście dwie ostatnie grupy. Powód? Samo wejście na profil firmowy nie oznacza zainteresowania ofertą. Jeśli będziemy kierować remarketing do każdej osoby, która wyświetliła konto instagramowe lub po prostu przypadkiem weszła w interakcję, przepalimy budżet i nic nie osiągniemy. Z tego względu o wiele większą skutecznością cechować się będą grupy, które zbierają osoby potencjalnie zainteresowane ofertą – które zapisały lub polubiły nasz post lub stworzoną na potrzeby promocji reklamę.

Warto mimo wszystko w obrębie grup niestandardowych korzystać z wykluczania. Możemy w ten sposób odseparować osoby, które tylko weszły na profil od tych, które zareagowały na post.

instagram reklama
fot. pixabay.com

Umiejscowienie reklam na Instagramie

Czyli drugi ze sposobów na remarketing na tym kanale. Wcale nie musisz korzystać z danych zebranych na Instagramie – być może będzie to zbyt mała ilość osób, a możesz po prostu nie chcieć korzystać z grup instagramowych. Warto wiedzieć, ze to absolutnie nie skreśla Twoich możliwości remarketingowych! Wystarczy w tym celu skorzystać z umiejscowienia reklam wyłącznie w obrębie jednego kanału społecznościowego. Wówczas wcześniej skonfigurowaną grupę odbiorców remarketingowych możesz podpiąć do kampanii, która wyświetlać się będzie wyłącznie na Instagramie.

Jak to zrobić? Z poziomu zestawu reklam. Edycja umiejscowień promocji pozwala Ci na zaznaczenie interesujących Cię kanałów, na których reklama ma się wyświetlać. W ten sposób możesz zrezygnować ze wszystkich podanych, tj. Facebook, Messenger, Audience Network na rzecz Instagrama. Co ciekawe, nie musisz nawet posiadać konta firmowego na tym kanale – wystarczy, że masz fanpage na Facebook’u. Warto jednak mimo wszystko założyć konto na Instagramie – zyskujesz możliwość odpowiadania na komentarze, a tym samym na budowanie relacji z Twoimi potencjalnymi klientami. Podczas remarketingu na tym kanale możesz korzystać z wcześniej wykorzystywanych kreacji lub stworzyć osobną specjalnie pod Instagram Stories lub tablicę z aktualnościami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here