W dobie Internetu powstały zupełnie nowe stanowiska pracy, na które każdy zainteresowany może aplikować. Niezależnie od tego, czy wybierasz etat w agencji reklamowej, czy jednak stawiasz na freelance – są pewne zasady, dzięki którym szukanie nowej pracy w Internecie stanie się dla Ciebie łatwiejsza. Najważniejsze z nich zebraliśmy w poniższym artykule.
Bądź oryginalny
Najgorszą praktyką jest wysyłanie jednego utartego schematu wiadomości do wielu agencji reklamowych naraz. Przede wszystkim świat jest mały – agencje wymieniają informacje między sobą. Po drugie – sztywna wiadomość ma raczej niższe szanse na skuteczność niż napisana w ciekawy sposób historia Twojego doświadczenia. Wiadomo, że dobre CV to podstawa – jednak tam informacje są okrojone i nie mają szansy się wybronić. Aplikując do agencji marketingowej, warto postawić na oryginalność. Może zamiast wysyłać CV wymyśl coś nowego, dzięki czemu pokażesz swój charakter? Niejednokrotnie można spotkać się z pomysłami osób aplikujących o pracę, które zaskakują i zapadają w pamięć. O to właśnie chodzi! Spróbuj nagrać filmik, w którym w zabawny sposób opowiesz coś o sobie i pozwolisz firmie na poznanie Cię. Stąd prosta droga do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną!

Stwórz swoje porfolio
Niezależnie od tego, jakiego stanowiska dotyczy Twoja aplikacja, portfolio jest niezwykle cenną rzeczą. Często cenniejszą niż CV i osiągnięcia związane z prowadzeniem własnej firmy. Jeśli jesteś copywriterem, zbieraj swoje teksty w najwygodniejszej dla Ciebie postaci – linków, zrzutów ekranu, dokumentów w Wordzie. Pamiętaj jedynie o tym, że strony mogą wygasnąć, a firmy upaść. Więcej o portfolio dla copywritera znajdziesz pod tym linkiem. W przypadku specjalisty do spraw reklam warto dokumentować swoje dotychczasowe kampanie reklamowe. Wystarczy zrobienie kilku najistotniejszych zrzutów ekranu z poziomu panelu Facebook lub Google Ads i koniecznie zamazanie najważniejszych danych ze względu na RODO. Pokaż początek działań, to, co zrobiłeś dla danego klienta oraz osiągnięty sukces w postaci zwiększonej ilości konwersji lub wyższego ROASu. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania – wówczas warto skorzystać z narzędzi zewnętrznych, na których będą najlepiej widoczne efekty Twojej pracy. Jednym z popularnych programów do mierzenia m.in. ruchu organicznego w witrynie jest Google Analytics.
Bądź konkretny
Pamiętaj, by w wiadomości, która jednocześnie ma być aplikacją na stanowisko pracy, być konkretnym. Bez sensu będzie rozwlekanie się na kilka stron w mailu, jeśli dokładnie to samo możesz zmieścić w paru zdaniach, a sens całości pozostanie ten sam. Pamiętaj o tym, by szanować czas swojego potencjalnego pracodawcy, określając konkretne cechy w wiadomości. Niezbędny może okazać się research, dzięki któremu pogłębisz wiedzę na temat danej firmy. W ten sposób możesz znaleźć coś, co idealnie będzie do Ciebie pasować i tym samym wykorzystasz to w aplikacji. Pamiętaj o zasadzie aktualności – odwołując się do wydarzeń, niech będą one jak najświeższe. Warto także używać języka korzyści – przekonaj pracodawcę, że Cię potrzebuje! Często może zdarzyć się tak, że agencja reklamowa, która najbardziej Cię interesuje, nie będzie aktualnie prowadzić żadnej rekrutacji. Co w takiej sytuacji? Absolutnie nie rezygnuj! Pracodawca może nawet nie wiedzieć, że potrzebuje kogoś takiego jak Ty. Przede wszystkim postaraj się wykorzystać zebrane w tym artykule wskazówki, by przekonać daną firmę, że jesteś wyjątkowy i powinno znaleźć się dla Ciebie miejsce.

Zlecenia freelancera
Powiedzieliśmy o portfolio i o tym, że zdecydowanie warto je mieć. Jeśli jednak nie masz doświadczenia, warto je zdobyć, oferując swoje usługi na różnych portalach dla freelancerów. Przy okazji będziesz mógł trochę zarobić! W tym celu możesz wykorzystać przede wszystkim kanał, jakim jest Facebook – to źródło wielu kontaktów biznesowych i właśnie tam dobrze jest szukać różnych zleceń. Ponadto możesz także stworzyć własną stronę internetową i to na niej testować różne rozwiązania – pisać teksty sprzedażowe, pozycjonować ją lub stworzyć dla niej kampanię reklamową.