W dobie Internetu powstały zupełnie nowe stanowiska pracy, na które każdy zainteresowany może aplikować. Niezależnie od tego, czy wybierasz etat w agencji reklamowej, czy jednak stawiasz na freelance – są pewne zasady, dzięki którym szukanie nowej pracy w Internecie stanie się dla Ciebie łatwiejsza. Najważniejsze z nich zebraliśmy w poniższym artykule.

Bądź oryginalny

Najgorszą praktyką jest wysyłanie jednego utartego schematu wiadomości do wielu agencji reklamowych naraz. Przede wszystkim świat jest mały – agencje wymieniają informacje między sobą. Po drugie – sztywna wiadomość ma raczej niższe szanse na skuteczność niż napisana w ciekawy sposób historia Twojego doświadczenia. Wiadomo, że dobre CV to podstawa – jednak tam informacje są okrojone i nie mają szansy się wybronić. Aplikując do agencji marketingowej, warto postawić na oryginalność. Może zamiast wysyłać CV wymyśl coś nowego, dzięki czemu pokażesz swój charakter? Niejednokrotnie można spotkać się z pomysłami osób aplikujących o pracę, które zaskakują i zapadają w pamięć. O to właśnie chodzi! Spróbuj nagrać filmik, w którym w zabawny sposób opowiesz coś o sobie i pozwolisz firmie na poznanie Cię. Stąd prosta droga do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną!

jak dostać pracę w internecie
fot. pixabay.com

Stwórz swoje porfolio

Niezależnie od tego, jakiego stanowiska dotyczy Twoja aplikacja, portfolio jest niezwykle cenną rzeczą. Często cenniejszą niż CV i osiągnięcia związane z prowadzeniem własnej firmy. Jeśli jesteś copywriterem, zbieraj swoje teksty w najwygodniejszej dla Ciebie postaci – linków, zrzutów ekranu, dokumentów w Wordzie. Pamiętaj jedynie o tym, że strony mogą wygasnąć, a firmy upaść. Więcej o portfolio dla copywritera znajdziesz pod tym linkiem. W przypadku specjalisty do spraw reklam warto dokumentować swoje dotychczasowe kampanie reklamowe. Wystarczy zrobienie kilku najistotniejszych zrzutów ekranu z poziomu panelu Facebook lub Google Ads i koniecznie zamazanie najważniejszych danych ze względu na RODO. Pokaż początek działań, to, co zrobiłeś dla danego klienta oraz osiągnięty sukces w postaci zwiększonej ilości konwersji lub wyższego ROASu. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania – wówczas warto skorzystać z narzędzi zewnętrznych, na których będą najlepiej widoczne efekty Twojej pracy. Jednym z popularnych programów do mierzenia m.in. ruchu organicznego w witrynie jest Google Analytics.

Bądź konkretny

Pamiętaj, by w wiadomości, która jednocześnie ma być aplikacją na stanowisko pracy, być konkretnym. Bez sensu będzie rozwlekanie się na kilka stron w mailu, jeśli dokładnie to samo możesz zmieścić w paru zdaniach, a sens całości pozostanie ten sam. Pamiętaj o tym, by szanować czas swojego potencjalnego pracodawcy, określając konkretne cechy w wiadomości. Niezbędny może okazać się research, dzięki któremu pogłębisz wiedzę na temat danej firmy. W ten sposób możesz znaleźć coś, co idealnie będzie do Ciebie pasować i tym samym wykorzystasz to w aplikacji. Pamiętaj o zasadzie aktualności – odwołując się do wydarzeń, niech będą one jak najświeższe. Warto także używać języka korzyści – przekonaj pracodawcę, że Cię potrzebuje! Często może zdarzyć się tak, że agencja reklamowa, która najbardziej Cię interesuje, nie będzie aktualnie prowadzić żadnej rekrutacji. Co w takiej sytuacji? Absolutnie nie rezygnuj! Pracodawca może nawet nie wiedzieć, że potrzebuje kogoś takiego jak Ty. Przede wszystkim postaraj się wykorzystać zebrane w tym artykule wskazówki, by przekonać daną firmę, że jesteś wyjątkowy i powinno znaleźć się dla Ciebie miejsce.

praca w internecie
fot. pixabay.com

Zlecenia freelancera

Powiedzieliśmy o portfolio i o tym, że zdecydowanie warto je mieć. Jeśli jednak nie masz doświadczenia, warto je zdobyć, oferując swoje usługi na różnych portalach dla freelancerów. Przy okazji będziesz mógł trochę zarobić! W tym celu możesz wykorzystać przede wszystkim kanał, jakim jest Facebook – to źródło wielu kontaktów biznesowych i właśnie tam dobrze jest szukać różnych zleceń. Ponadto możesz także stworzyć własną stronę internetową i to na niej testować różne rozwiązania – pisać teksty sprzedażowe, pozycjonować ją lub stworzyć dla niej kampanię reklamową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here