Nieustanna optymalizacja to najlepszy i najbardziej niezawodny przepis na sukces podczas prowadzenia kampanii reklamowej Facebook Ads. Jeśli wiesz już, jak dobrać skuteczną i prawidłowo skonfigurowaną grupę odbiorców, pójdź o kolejny krok naprzód i wykluczaj osoby niepasujące do Twojej oferty. Dzięki temu poszerzysz możliwości swoich reklam!

wykluczanie osób z reklam facebook
fot. pixabay.com

 Wykluczanie – co to jest?

Podczas wyboru różnych ustawień z poziomu zestawu reklam masz szansę dotrzeć do użytkowników o konkretnych cechach. Mogą to być tylko kobiety lub tylko mężczyźni w określonej lokalizacji. Na tak samo konkretne działanie pozwala wykluczanie, tylko wówczas działa to na odwrót – usuwasz z grupy odbiorców osoby o uwzględnionych cechach. Reklamodawcy często w ten sposób pozbywają się z targetu tych użytkowników, którzy cechują się najmniejszą szansą na zdobycie cennych konwersji.

Po co wykluczać użytkowników z grupy docelowej?

Na pewno znasz pojęcie częstotliwości wyświetlania reklam. Im wyższy jest jej stopień, tym większa jest szansa na wyświetlanie jednej reklamy danej osobie z grupy. Przykładowo: częstotliwość na panelu reklamowym danej kampanii wynosi 13. W praktyce oznacza to, że jeden użytkownik widzi reklamę średnio 13 razy! Nie wykluczając odbiorców z targetu, ryzykujesz wyświetlanie swoich płatnych promocji wciąż tym samym osobom.

Zazwyczaj każdy zestaw reklam różni się od siebie innymi cechami użytkowników. Niestety często jest tak, że dane zainteresowania pasują do wielu osób – zatem odbiorca z zestawu pierwszego będzie przynależał jednocześnie do kilku kolejnych grup. 

Nakładanie się grup odbiorców

Jeśli dysponujesz niewielkim budżetem reklamowym, a Twoja witryna nie generuje kilkutysięcznego ruchu, prawdopodobnie temat wykluczeń nie będzie Cię dotyczył w zbyt dużym stopniu. Jest to coś, co warto wdrożyć w przypadku większych kont reklamowych – wówczas ryzyko nakładania się grup odbiorców jest zdecydowanie bardziej realne. Poniżej zebraliśmy przykłady wykluczeń, które jednak mogą przydać się podczas wszelkich działań w obrębie Facebook Ads.

wykluczanie facebook ads
fot. pixabay.com

Wykluczenia osób, które lubią Twoją stronę

Często bardziej niż na sprzedaży może zależeć nam na generowaniu wartościowego ruchu na fanpage’u, który ma przełożyć się na zdobywanie większej ilości polubień. Grupa bazowa, proponowana przez system, nie obejmuje żadnych wykluczeń. Oznacza to tyle, że Twoje reklamy będą trafiać zarówno do nowych osób, jak i do tych, które Twój fanpage mają na liście polajkowanych stron. W ten sposób przepalamy niepotrzebnie budżet – w końcu osoby, które raz nas polubiły, nie mogą zrobić tego po raz kolejny. Takie działanie może być wytłumaczalne jedynie w momencie, w którym zauważamy, że nasz zasięg jest zbyt niski mimo dużej ilości lajków na stronie. Wówczas kierowanie reklam konkretnych, istniejących postów na osoby, które już nas znają, może zwiększyć ilość wyświetleń i akcji znajdujących się pod treścią.

Wykluczenie grupy źródłowej z nowopowstałej

Ciekawą grupą docelową na Facebook’u jest grupa podobnych odbiorców, czyli inaczej lookalike. Jej stworzenie zajmuje zwykle niewiele, jednak często zapomina się o jednej istotnej rzeczy: wykluczaniu grupy źródłowej. W teorii podobni odbiorcy – jak sama nazwa wskazuje – powinni być podobni do tych bazowych. Jednak często jest tak, że w nowopowstałej grupie zawierać się będzie przynajmniej pewna część grupy źródłowej. Nakładanie się odbiorców sprawia zatem, że nie tylko rośnie wskaźnik częstotliwości i zapętlamy nasze reklamy, ale przepalamy budżet, który moglibyśmy wydać na zupełnie inne kampanie. Warto zatem pamiętać o tej drobnostce, by zaoszczędzić sobie kilka złotych na testowanie nowych grup.

Wykluczanie najbardziej zaangażowanych użytkowników

Powiększanie zasięgu powinno opierać się o powyższą regułę po to, by uniknąć wyświetlania reklam wciąż tym samym osobom. Znowuż – czynnik częstotliwości gra tutaj ogromną rolę. Dobrą praktyką jest tworzenie z poziomu zakładki “Odbiorcy” grup opartych o aktywność na social mediach w ostatnich dniach, a następnie wykluczanie ich w działających na koncie reklamowym zestawów. W ten sposób można mieć pewność, że osoby, które raz weszły w interakcję z naszą stroną, nie zobaczą po raz kolejny naszej reklamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here