Zarówno Facebook, jak i Google Ads to duże systemy reklamowe, do których zrozumienia potrzeba niekiedy wielu tygodni lub miesięcy. Z pewnością przyda się tutaj zaplecze teoretyczne, ale wpływ na zrozumienie ma także – a może nawet przede wszystkim – doświadczenie praktyczne. Jeśli jednak dopiero zaczynasz  przygodę z reklamowaniem w sieci, ilość materiału może być przytłaczająca. Specjalnie dla początkujących zebraliśmy najważniejsze informacje o pierwszym uruchomieniu reklamy na Facebook’u w poniższym artykule.

Po co promować posty i produkty na Facebook’u?

Jeśli szukasz informacji na temat włączenia kampanii reklamowej w social mediach, na pewno znasz odpowiedź na powyższe pytanie. Dla przypomnienia jednak wyróżniliśmy najważniejsze zalety Facebook Ads:

Reklama na Facebook’u – elementy

Jak każdy system marketingowy, tak i Facebook Ads posiada schemat, według którego należy podejmować wszelkie działania. Panel jest podzielony na 3 główne elementy, a wśród nich wyróżnić można kampanie, zestawy reklam oraz reklamy.

Kampanie

Najwyższy poziom elementów panelu. W tym miejscu zobaczysz każdą aktywną na Twoim koncie kampanię reklamową, a także interesujące Cię dane, m.in. bieżący koszt, wartość dotychczasowych konwersji, ilość wyświetleń i kliknięć, a także koszt jednego kliknięcia reklamy. Z poziomu kampanii reklamowej masz możliwość wyboru celu, który najbardziej Cię interesuje:

cele reklamowe facebook ads
fot. materiały własne

Innym celem charakteryzować się będzie chęć wygenerowania większej ilości polubień, a innym sprzedaż produktów. Przed podjęciem działań, należy zatem dokonać wnikliwej analizy reklamowanej firmy. Warto pamiętać o etapach lejka sprzedażowego – najpierw budowanie świadomości, a dopiero później sprzedaż. Jest to ważna zasada, którą należy kierować się zwłaszcza z możliwością wykorzystania większego budżetu – przy niskim nakładzie finansowym obowiązują nieco inne reguły reklamowania.

Zestaw reklam

W zestawie reklam zajmiesz się konfiguracją odpowiedniej grupy odbiorców, do której trafi Twoja reklama. Możesz wybrać nie tylko podstawowe dane, jakimi są wiek i płeć interesujących Cię osób, ale także zaawansowane, do których należą przede wszystkim zainteresowania i charakterystyczne zachowania. Dzięki wyborowi odpowiednich cech jesteś w stanie dotrzeć do potencjalnie najbardziej zainteresowanej ofertą grupy użytkowników Facebook’a, co przełoży się na sprzedaż produktów lub usług.

pierwsza reklama na facebooku
fot. materiały własne

Reklamy

Reklamy są najmniejszą częścią naszej kampanii reklamowej. Na tym poziomie masz możliwość przede wszystkim wyboru odpowiedniej kreacji. W przypadku sprzedaży produktów warto połączyć konto reklamowe Facebook Ads z katalogiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu można rozszerzyć strategię o remarketing dynamiczny – reklama będzie wyświetlać się nie tylko osobom, które weszły w interakcję z całą witryną, ale przedstawi konkretne produkty, które zainteresowały danych użytkowników. Ponadto to właśnie katalog pozwoli Ci na automatyczne tworzenie reklam będących odpowiednikiem kampanii produktowych w Google Ads. Karuzela będzie przedstawiała produkty dostępne w Twoim sklepie internetowym, a ich kolejność będzie zależała od preferencji osoby, której reklama zostaje wyświetlana.

W przypadku e-commerce warto wypróbować także stosunkowo nową kreację, jaką jest kolekcja. To ciekawy sposób na przykucie uwagi użytkowników – wciąż będą wyświetlać się produkty z katalogu, jednak masz możliwość utworzenia nagrania z ich udziałem lub wgrania własnego filmu video.

Karuzele można tworzyć także ręcznie, przesyłając odpowiednie grafiki i teksty. Ostatnią kreacją dostępną z poziomu Facebook’a jest zwykły post z wgranym zdjęciem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here