Jeśli prowadzisz działania reklamowe Google Ads, koniecznie powinieneś połączyć konto z Google Analytics. Pierwsze narzędzie pozwoli Ci w świetny sposób promować swój biznes w wyszukiwarce, drugie natomiast udostępni Ci najważniejsze dane o kampaniach (i nie tylko), na podstawie których będziesz mógł wyciągnąć prawidłowe wnioski i zdefiniować kolejne działania marketingowe.

Zalety połączenia kont Google Ads i Google Analytics
Do samego stworzenia reklam swojego biznesu potrzebujesz konta Google Ads. W zależności od potrzeb masz możliwość wyboru kampanii tekstowej, graficznej lub produktowej za pośrednictwem Google Merchant w przypadku sklepu e-commerce. Jednak to dopiero po połączeniu konta reklamowego z Google Analytics masz możliwość wykorzystania wszystkich funkcji oferowanych przez dostawcę.
Platformy są bowiem skonstruowane w ten sposób, że obie się uzupełniają, dlatego dopiero w parze przedstawiają pełny obraz tego, co tak naprawdę wydarzyło się na Twojej witrynie dzięki reklamom Google Ads. Raporty generowane przez Analyticsa to statystyki, do których nie będziesz miał dostępu z poziomu konta reklamowego – a dane mogą przydać się do wnikliwej analizy. Google Analytics raportuje np. efektywność reklam.
Co więcej, to za pośrednictwem platformy analitycznej możesz wdrożyć remarketing dynamiczny, czyli najważniejszą strategię sprzedażową w odniesieniu do lejka sprzedażowego. Analytics oferuje możliwość importu wcześniej skonfigurowanych celów i zdarzeń bezpośrednio do konta Google Ads – w tym między innymi śledzenie konwersji w postaci klikalnego adresu e-mail i numeru telefonu wdrożone za pomocą Google Tag Managera.
To jednak nie wszystko! Na pozostałe zalety składają się:
- bezpośredni dostęp do wielu przydatnych danych w jednym miejscu;
- możliwość importowania z konta Google Ads niedostępnych przedtem informacji, np. współczynnik odrzuceń;
- możliwość śledzenia całej ścieżki odbiorców, nie tylko ostatniego kliknięcia – Google Ads, tak samo jak Facebook Ads, ma model atrybucji w postaci last click, co oznacza, że osoby, które wykonały pierwsze kliknięcie w reklamę, natomiast zakupowe z linku organicznego, nie zostaną zakwalifikowane jako konwersja. Google Analytics śledzi całą ścieżkę i daje możliwość pełnego obrazu, co za tym idzie – poprawnego wyciągania wniosków po przedstawionych, wcześniej nieznanych danych;
- możliwość zaimportowania do kampanii reklamowej nowych, szczegółowych list remarketingowych – np. osoby, które odwiedziły w określonym czasie zakładkę “Blog” lub “Koszyk”.

Pozostałe informacje cenne podczas łączenia kont Google Ads i Google Analytics
Przede wszystkim trzeba pamiętać o wymogach, które są konieczne do spełnienia, by połączenie powyższych kont było w ogóle możliwe. Niezbędne będą odpowiednie uprawnienia: w przypadku Google Analytics co najmniej do edycji (administracyjny jednak nie zaszkodzi, jest wtedy większe pole możliwości, które później można wykorzystać do wdrażania nowych strategii marketingowych), natomiast w Google Ads – dostęp administracyjny. Nie musisz być właścicielem omawianych kont – wystarczą uprawnienia na omówionym poziomie.
Często jednak można spotkać się z sytuacją, w której chcemy rozłączyć istniejące konta Ads i Analytics. W przypadku Google Ads – wystarczy wejść w zakładkę “Połączone konta” i kliknąć “Odłącz” przy nazwie konta, z którego chcemy zrezygnować. Google Analytics – wejście w zakładkę “Łączenie z Google Ads” i usunięcie danego ID konta.
Jak połączyć konta Google Ads i Google Analytics?
Znasz już wszystkie zalety i wymogi niezbędne do połączenia konta reklamowego z analityką internetową. Jak to zatem zrobić? Najwygodniej jest połączyć konta za pomocą Google Analytics. Należy mieć uprawnienia do edycji konta, a następnie przejść poniższą ścieżkę:
- zalogowanie na panelu Google Analytics;
- zakładka “Administracja” -> “Google Ads – łączenie”;
- zaznaczenie odpowiedniego konta reklamowego, które chcemy połączyć z kontem analitycznym;
- zatwierdzenie wyboru przyciskiem “Połącz konto”.
Po wykonaniu przedstawionych powyżej kroków nie musisz wchodzić na konto Google Ads. Wszystko zostało potwierdzone i powinno działać poprawnie. Konta można połączyć także za pomocą Google Tag Managera.