Pewnym jest, że restauracja potrzebuje marketingu przede wszystkim w postaci opinii odwiedzających ją gości. Jednak początkujący biznes może znaleźć oparcie w reklamowaniu w sieci – to zawsze dobry start na przedstawienie swojej oferty i zainteresowanie potencjalnych klientów!

Promocja restauracji w Google Ads

Wyszukiwarka Google to jedno z tych miejsc w Internecie, w którym czas spędza największa ilość użytkowników. Właśnie dlatego warto skorzystać z niej w celu reklamy swojej nowej restauracji! Trzeba jednak pamiętać o najważniejszych zasadach.

Lokalizacja

W zależności od tego, gdzie działa Twój biznes, dokładnie w jego obszarze reklamuj restaurację. Nie wykraczaj za daleko, bo to najprostszy sposób na przepalenie sporej ilości budżetu. Przyjmij zasadę, że swoje treści będziesz kierować maksymalnie w promieniu 15 km od położenia restauracji. To optymalna odległość, którą można pokonać, jeśli oferta zapadnie w pamięć.

Co więcej, dobrą praktyką jest miksowanie stylów lokalizacji. Nie ograniczaj się wyłącznie do tego, by pokazywać reklamę w miejscu, w którym prowadzisz lokal. Często może zdarzyć się tak, że osoba na co dzień mieszkająca w Warszawie może szukać dobrej restauracji na weekend w Poznaniu. Właśnie z tego względu warto jest stworzyć alternatywną grupę reklam, w której wykorzystasz słowa kluczowe z powiązaniem odpowiedniej lokalizacji. Wówczas kierowanie będzie na całą Polskę, ale konkretne zapytanie w używanej frazie umożliwi prawidłową optymalizację.

jak reklamować restaurację
fot. pixabay.com

Remarketing tekstowy i graficzny

Powyższe reklamy tekstowe warto wzbogacić o remarketing, który pozwoli na złapanie osób uciekających z naszej strony. Grupy odbiorców należy stworzyć w Google Analytics i zaimportować je do Google Ads. Należy jednak odczekać jakiś czas, aż grupa zostanie zapełniona użytkownikami – na początku może być problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości osób. Ponadto są dwie możliwości remarketingu:

RLSA – remarketing tekstowy

Działa na zasadzie zwykłej kampanii tekstowej kierowanej do odbiorców, którzy choć raz weszli w interakcję z Twoją stroną. Wówczas możesz ustalać zupełnie inne stawki odbiorców wyłącznie dla osób, które niedawno odwiedziły witrynę lub dokonały na niej transakcji w przeszłości.

Remarketing w sieci GDN

W przypadku tego sposobu korzysta się z reklam w sieci graficznej Google Ads i partnerskiej. Nie ma tutaj słów kluczowych, na których można bazować – naszą wyłączną pomocą stają się zatem wcześniej skonfigurowane grupy odbiorców. Tworzenie reklamy graficznej wygląda podobnie jak w przypadku klasycznej reklamy tekstowej – wystarczy wybrać kilka przyciągających uwagę nagłówków, tekstów oraz dodać odpowiednie grafiki.

reklama restauracji
fot. pixabay.com

Promocja restauracji w Facebook Ads

Social media już dawno przestały być miejscem przeznaczonym wyłącznie na przeglądanie newsów na temat znajomych. Dziś potęga kanału zostaje wykorzystywana w postaci potencjału sprzedażowego. Restauracje również mogą skorzystać z tej opcji! Jednak tak jak w przypadku Google Ads, tak i tutaj warto znać pewne reguły.

Lokalizacja

Nie jest zaskoczeniem, że ta sama zasada obowiązuje oba kanały. W końcu to od tego zależy, do kogo zostanie skierowana Twoja reklama. Tutaj jednak nie ma możliwości miksowania alternatyw – można tylko określić dokładną miejscowość i promień, w odległości którego odbiorcy znajdą Twoje treści.

Wybierz odpowiedni cel

Facebook Ads ma jednak dużą przewagę nad Google – możesz określić najbardziej interesujące Cię zachowanie użytkowników, a algorytm postara się znaleźć osoby, które w największym stopniu te kryteria spełniają. Tym samym masz możliwość kierowania reklam w celu wygenerowania np. konwersacji rozpoczętych w Messengerze. Wystarczy wybrać z poziomu kampanii cel “Wiadomości” lub “Ruch” z ukierunkowaniem na Messenger, a użytkownikom pokaże się tzw. przycisk call to action z możliwością wysłania wiadomości do strony firmowej.

Pokaż swoją mapę dojazdu

W ramach call to action możesz wybrać także inną, ciekawą formę, jaką jest “Jak dojechać”. Wówczas użytkownikom pokazuje się mapa, dzięki której mogą trafić do Twojego lokalu. Świetna opcja w przypadku restauracji!

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here